دستگیری یک جاعل که متصدی نت‌سرا بود

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۵:۵۸:۴۷
کد خبر: ۸۳۹۵۱۵
دستگیری یک جاعل که متصدی نت‌سرا بود
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان از اجرای طرح نظارت تخصصی بر نت سراهای سطح استان خبر داد و افزود: در این طرح متصدی یک نت سرا که اقدام به جعل اسناد و مدارک می کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ امین یادگارنژاد در تشریح این خبر گفت: نظارت بر نت سرا ها بر عهده پلیس فتا است و تمامی ارایه دهندگان خدمات اینترنتی ملزم به رعایت قوانین و مقررات وضع شده هستند .

 این مقام ارشد انتظامی بیان کرد : در بازدید از نت سرا های سطح شهر در راستای افزایش امنیت کاربران، کاهش جرایم و تخلفات در این حوزه، کارشناسان پلیس فتا حین بازدید از نت سرا های  سطح استان، یک نت سرای متخلف را که اقدام به جعل اسناد و مدارک می کرد را  شناسایی کردند.

وی گفت:در بررسی از سیستم های این نت سرای متخلف تعدادی فایل‌ جعلی از مدارک تحصیلی، شناسنامه ای، مهر پزشکی، نامه های رسمی مربوط به ادارات دولتی و خصوصی و ... مشاهده  که پس از هماهنگی با مراجع قضایی جهت بررسی بیشتر به آزمایشگاه فارنزیک پلیس فتا دلالت داده شدند.

یادگارنژاد افزود: پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متصدی کافی نت  این اعمال مجرمانه را انجام داده که در نهایت پس از هماهنگی با مقام قضایی بازداشت و در بازجویی به عمل آمده انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.

وی با بیان این که این پلیس بر فعالیت نت سرا ها نظارت می کند، گفت: اگر کافی نت ها دستورالعمل های صادرشده توسط اتحادیه را رعایت نکنند آن ها را به مقام قضایی معرفی می کنیم.

یادگار نژاد همچنین افزود: ارائه هر گونه خدمات در نت سرا ها، غیر از ارائه خدمات اینترنت به صورت حضوری، ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

 رئیس پلیس فتا استان کرمان در خاتمه  بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir  آماده دریافت گزارشات مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

 

 

نظر شما