بصیری عنوان کرد:

ضرورت ساماندهی کودکان کار در استان/ کودکان کار اتباع غیرمجاز از کشور طرد می شوند

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۱۰:۳۳:۰۴
کد خبر: ۸۴۰۱۴۸
ضرورت ساماندهی کودکان کار در استان/ کودکان کار اتباع غیرمجاز از کشور طرد می شوند
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بر ضرورت ساماندهی کودکان کار در استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: دراین رابطه می توان از تجربیات موفق در ساماندهی کودکان کار استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدصادق بصیری در نشست ساماندهی کودکان کار در استان کرمان، افزود: در حال حاضر مساله کودکان کار و خیابانی افزایش بی سابقه ای یافته است و آنها در بسیاری از معابر و خیابان های اصلی و فرعی مشاهده می شوند.

وی تاکید کرد: حضور کودکان کار و خیابانی در جامعه ضمن اینکه وجهه نامطلوبی به شهر داده، باعث ناراحتی مردم و بر هم زدن امنیت روانی شهروندان شده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در شش ماه پایانی پارسال بیش از 800 کودک کار و خیابانی به وسیله مراکز مربوط شناسایی شده که حدود 500 نفر از آنها افغانی بوده اند، گفت: حتی پس از جمع آوری این کودکان، خانواده های آنها نیز همکاری نمی کنند و پس از برگشت از مراکز نگهداری، آنها را دوباره به سطح شهر و معابر بر می گردانند.

وی به استقرار دستگاه های بیومتریک در مراکز نگهداری کودکان کار و خیابانی اشاره و تاکید کرد: در راستای جمع آوری کودکان کار و خیابانی باید با همکاری سازمان های مربوط، کودکان کار اتباع بیگانه غیرمجاز طرد و سایر کودکان نیز ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: کودکان اتباع بیگانه مجاز نیز در صورتی که برای دومین بار جمع آوری شوند برابر قوانین موجود طرد خواهند شد.

دکتر بصیری با اشاره به این مطلب که کودکان کار ایرانی بیشتر در مغازه ها به عنوان شاگرد در حال کار هستند، تصریح کرد: به دلیل تشابه چهره کودکان افاغنه و ایرانی، بسیاری از افراد کودکانی که در معابر و خیابان ها حضور دارند را ایرانی قلمداد می کنند در حالی که بسیاری از این کودکان از اتباع افاغنه هستند.

وی یادآور شد: مرکز دیده بانی بهزیستی اعلام کرده است که بیشتر کودکان کار در بازه سنی بین  4 تا 7 سال هستند.

وی به گستردگی موضوعات مرتبط با ساماندهی کودکان کار و خیابانی اشاره و بیان کرد: هر میزان که برای ساماندهی کودکان کار تلاش می شود باز هم افراد زیادی در معابر حضور دارند و این موضوع در شهرستان ها نیز مشهود است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بااشاره به این مطلب که طرح ساماندهی اتباع بیگانه در استان کرمان تدوین و در سطح کشور مطرح شده است، گفت: امیدواریم با تصویب و اجرایی شدن این طرح، بسیاری از مشکلات مربوط به اتباع بیگانه در استان برطرف شود.

بصیری گفت: در حال حاضر و بر مبنای هماهنگی های انجام شده ، همه سازمان های مربوط پای کار هستند تا موضوع ساماندهی کودکان کار با جدیت لازم پیگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز