دست فروشی که میلیاردی کلاهبرداری می کرد

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۸:۲۸:۳۹
کد خبر: ۸۴۲۵۰۷
دست فروشی که میلیاردی کلاهبرداری می کرد
رئیس پلیس فتا کرمان از شناسایی سارق اینترنتی که به روش اسکیمر مبلغی بیش از یک میلیارد ریال سرقت کرده بود خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ امین یادگارنژاد در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه فردی به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى مبنی بر برداشت وجه از حساب وی به مبلغ یک میلیارد و 582 میلیون ریال درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از طریق دستگاه اسکیمررا داشت.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد : مالباخته در تحقیقات اولیه خود در خصوص نحوه کلاهبردارى صورت گرفته  بیان داشت ، که با توجه به فعال بودن سامانه پیامک بانکی متوجه شدم طی چهار مرحله مبلغ یک میلیارد و 582 میلیون ریال از حسابم برداشت شده است در صورتی که کارت بانکی ام  را در اختیار هیچ کس قرار ندادم اما فقط چند روز  قبل از دستگاه کارت خوان بین جاده ای  مبلغ 500 هزار ریال خرید کردم.

وی گفت: با توجه به شکایت صورت گرفته و طی بررسی های بعمل آمده مشاهده شد مبلغ از حساب شاکی در یکی از استان های کشور جهت خرید طلا صورت گرفته است که پس از بررسی و تحقیقات بعمل آمده و هماهنگی با طلافروش مشخص شد که فرد خریدار کلاهبردار بوده است و مبلغ یک میلیارد و 582 میلیون ریال  در چهار مرحله به حساب طلافروشی واریز کرده است .

یادگارنژاد افزود: کارشناسان پلیس فتا  پس از انجام یک‌ سری اقدامات فنی و تخصصی و  پس از شناسایی فروشنده سیار متخلف   در یکی از استان های همجوار ، پرونده را به صورت نیابتی جهت اقدامات لازم به آن استان ارسال کردند.

وی افزود: مجرمین اینترنتی برای برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی کاربران نیاز به  یک سری اطلاعات حساب و کارت بانکی افراد دارند که یکی از راه های دسترسی به این اطلاعات، استفاده از  یک قطعه الکترونیکی به نام اسکیمر است.

وی در خصوص دستگاه اسکیمر ادامه داد: اسکیمرها قطعات الکترونیکی هستند که  قابلیت کپی کردن اطلاعات کارت‌های بانکی را دارند و در کنار دستگاه کارت‌خوان نصب می‌شوند. اگر در زمان خرید کارت خود  را در چنین کارت‌خوانی بکشید، یک کپی از  اطلاعات کارت شما گرفته می‌شود و در اختیار فروشنده خاطی قرار می‌گیرد و در یک فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب افراد کرده و یا با فعال کردن رمز دوم اقدام به خرید گسترده اینترنتی می کند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به چنین کلاهبرداری ها  که از طریق دستگاه اسکیمر به هموطنان توصیه کرد:که  از اعلام رمز  کارت بانکی خود به فروشندگان خودداری کرده و حتما اطلاعات رمز و میزان وجه پرداختی را بر روی دستگاه کارت‌خوان توسط خودمان وارد شود تا تخلفی در زمینه سوء استفاده از اطلاعات مربوطه توسط  فروشندگان فراهم نشود. و همچنین در هنگام خرید از فروشگاه‌ها نسبت به معتبر بودن فروشگاه  اطمینان حاصل کرده و از اماکنی که مورد اطمینان نیستند، خرید نکنند.

این مقام مسئول در خاتمه سخنانش بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir  آماده دریافت گزارشات مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند ضمنا شماره تماس ۲۴۶۰۳ ۲۱۸ ۰۳۴ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز