دکتر امیری‌خراسانی:

حمایت بنگاه‌های صنعتی از ورزشکاران رشته‌های مختلف هدفمند نیست

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۲:۵۶:۵۱
کد خبر: ۸۴۳۶۶۵
حمایت بنگاه‌های صنعتی از ورزشکاران رشته‌های مختلف هدفمند نیست
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بنگاه‌های صنعتی هزینه‌های زیادی در رشته‌های ورزشی می کنند، اما هدفمند نیست، امیدواریم با حمایت آنها بتوانیم کار را در بحث آمادگی ورزشکاران و کسب سهمیه اُلمپیک ۲۰۲۰ جلو ببریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدتقی امیری‌خراسانی در نخستین جلسه ستاد استانی بازی‌های اُلمپیک و پارااُلمپیک ۲۰۲۰ توکیو که با حضور استاندار کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه هیئت‌های ورزشی که ورزشکار در مسابقات انتخابی برای المپیک و پاراالمپیک داشته اند، در این جلسه حضور دارند، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۵۲ مدال برون مرزی رسمی به استان کرمان اختصاص یافته که مهمترین آن‌ها مربوط به حضور ۲۳ نماینده ورزش استان در مسابقات جاکارتا بوده است.

وی افزود: در سال گذشته همچنین ۶۰۲ مدال کشوری توسط ورزشکاران استان کرمان کسب شده و روند رشد در حوزه ورزش بانوان استان قابل مشاهده است که البته در این حوزه هنوز جا دارد که شاهد اتفاقات مناسب تری باشیم.

امیری خراسانی تصریح کرد: در حوزه ورزش همگانی سعی شده در تمامی حوزه‌های آن، به ویژه در نقاط محروم اقدام شود و طرح توسعه ورزش قهرمانی استان کرمان بر اساس برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت پیگیری شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه احتمال حضور ۲۸ ورزشکار از استان کرمان در بازی‌های اُلمپیک ۲۰۲۰ وجود دارد، یادآور شد: کمتر از ۱۸ ماه وقت داریم و ورزشکاران ما باید سهمیه کسب کنند.

وی گفت: در المپیک ۲۰۲۰ به دنبال این هستیم، دو تا سه ورزشکار از استان کرمان داشته باشیم.

امیری خراسانی با اشاره به اینکه هزینه‌های یک ورزشکار ماهانه حدود ۱۰ میلیون تومان است، افزود: ۵۲ ورزشکار در ۱۵ ماه بیش از ۷ میلیارد تومان نیاز دارند.

وی تصریح کرد: از سوی بنگاه‌های صنعتی هزینه‌های زیادی در رشته‌های ورزشی می‌شود، اما هدفمند نیست که امیدواریم با همکاری و حمایت بنگاه‌های صنعتی بتوانیم کار را در بحث آمادگی ورزشکاران و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ جلو ببریم.

در این جلسه ورزشکاران و قهرمانان استان کرمان دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را بیان کردند.

 

نظر شما