مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان:

۵۶ درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی خودرو است

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۱۰:۳۶:۱۳
کد خبر: ۸۴۳۹۲۵
۵۶ درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی خودرو است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای شمال استان کرمان گفت: 56 درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی خودرو است و برای رفع خستگی رانندگان، 32 مجتمع خدمات رفاهی در استان راه‌اندازی و 13 مورد موافقت اصولی نیز گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید علی حاج سید علیخانی در جلسه شورای ترافیک استان اظهار داشت: 13هزار و 191 کیلومتر راه آسفالته در استان وجود دارد که 10 درصد راه‌های کشور را شامل می‌شود و از این حیث رتبه دوم کشور را داریم.

وی افزود: هر اندازه در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای کار کنیم خوب است، اما با توجه به درصد بالای عامل انسانی در تصادفات، به طرح و برنامه‌ نیاز است.

سید علیخانی علام کرد: 149 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در شمال استان در دست اجراست که سنجش را به صورت سرعت متوسط انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان به فعالیت 6 مرکز معاینه فنی سنگین و 12 پلیس راه اشاره و عنوان کرد: 120 کیلومتر روشنایی در محورهای شمال استان تامین شده است.

سیدعلیخانی تصریح کرد: 56 درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی خودرو است و برای رفع خستگی رانندگان، 32 مجتمع خدمات رفاهی در استان راه‌اندازی و 13 مورد موافقت اصولی نیز گرفته شده است.  

وی همچنین به اجرای 345 کیلومتر شانه‌سازی در جاده‌های شمال استان به منظور کاهش میزان خسارت ناشی از انحراف خودرو اشاره کرد.

سیدعلیخانی خاطرنشان کرد: 125 نقطه پرحادثه در جاده‌های استان شناسایی شده که ساماندهی 72 نقطه آن باقی مانده که اعتبار مورد نیاز برای رفع آنها 830 میلیارد ریال است. 

 

نظر شما