۳۰ ساعت تلاش نیروهای امدادی برای نجات ۲ فرد گرفتار در کویر شهداد

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۳:۲۷:۳۳
کد خبر: ۸۴۵۱۰۱
۳۰ ساعت تلاش نیروهای امدادی برای نجات ۲ فرد گرفتار در کویر شهداد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش 30 ساعته نجاتگران هلال احمر برای نجات جان ۲ فرد گرفتار در کویر شهداد با هماهنگی و نظارت معاون عمرانی استاندار کرمان و همکاری معاونت امدادونجات جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا فلاح در این خصوص بیان کرد: ظهر روز پنجشنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت ماه جاری در طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر استان کرمان مبنی بر گرفتارشدن ۲ نفر در مسیر نهبندان شهداد، بلافاصله جمعیت هلال احمر استان با هماهنگی و نظارت معاون عمرانی استاندار کرمان اقدامات لازم را جهت اعزام تیم امدادهوایی به منطقه انجام می دهد که بدلیل نامساعد بودن شرایط جوی امکان پرواز بالگرد هلال احمر میسر نمی شود.

وی افزود:  بلافاصله 4 تیم در قالب 20 نفر نجاتگر از مرکز استان و شهداد توسط ۶ دستگاه خودروی بدفورد، آمبولانس، آرگو، لندکروز و موتورسیکلت به منطقه مذکور اعزام می شوند اما با توجه به مسدود بودن جاده امکان دسترسی به افراد گرفتار شده در منطقه میسر نمی شود.

فلاح با اشاره به اینکه این 2 فرد گرفتار روز گذشته از خراسان جنوبی وارد کویر نهبندان به سمت شهداد می شوند و در باتلاق گیر می کنند، خاطرنشان کرد: صبح  20 اردیبهشت ماه جاری نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس کرمان با همکاری جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند بالگرد در طی 5 سورت پرواز این افراد گرفتار که در وضعیت نیمه هوشیاری بودند را نجات می دهند.

لازم به ذکر است بر اثر سیل دو هفته پیش، روان آب های راور، طبس و نهبندان وارد کویر شهداد شده و ضمن تخریب ۲۲ کیلومتر از جاده مواصلاتی و قطع ارتباط بین استان های کرمان و خراسان جنوبی، باتلاق بزرگی ایجاد کرده است که هر گونه حرکت وسایل نقلیه و پیاده را ناممکن می سازد و تا زمان تبخیر آب های مذکور، عملا تردد امکان‌پذیر نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز