رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

اقدامات اجرایی بانک‌ها علیه واحدهای تولیدی باید متوقف شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۲:۳۴:۲۳
کد خبر: ۸۴۷۴۵۸
اقدامات اجرایی بانک‌ها علیه واحدهای تولیدی باید متوقف شود
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: اقدامات اجرایی بانک ها باید متناسب با دوران رکود و شرایط کنونی باشد به طوری که انتظار می‌رود تملک دارایی ها، ممنوع الخروج و ممنوع المعامله شدن، مسدود کردن حساب های بانکی و تعطیلی کارخانه‌ها و سایر اقدامات علیه واحدهای تولیدی متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده در چهل و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع بررسی مشکلات اصناف در راستای رونق تولید، افزود: نباید برای تامین درآمدهای دولتی از جمله مالیات، سختی های بسیاری را به تولید وارد کرد بلکه باید همه برای تحقق رونق تولید که موجب کاهش تورم، صادرات، ایجاد اشتغال و رفاه مردم می شود، تلاش کنند. وی ادامه داد: در گذشته عمده مشکلات بخش خصوصی در سه حوزه بانک، بیمه و امور مالیاتی بود درحالی که فعالان اقتصادی اکنون نگران تغییر مکرر قوانین و مقررات و تصمیم گیری های ناگهانی و شتاب زده هستند.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه همواره باید از حقوق مصرف کننده حمایت کرد اما نباید به دلیل افزایش نیافتن قیمت ها حمایت از تولید را کاهش داد، اظهار کرد: دستگاه های متولی رونق تولید مانند امور مالیاتی و تامین اجتماعی، گمرکات و بانک ها اعلام کنند که چه تمهیداتی را برای تحقق این شعار در سال جاری اندیشیده‌اند. رئیس اتاق کرمان در بخش دیگری به ارائه گزارشی از مصوبات نشست قبلی شورای گفت و گو با موضوع بهره‌وری در انرژی پرداخت و اظهار کرد: طرحی برای صادرات برق تدوین شده و در حال برنامه‌ریزی برای نحوه اجرای آن هستیم.

وی بیان کرد: همچنین در رابطه با قطعی های برق نیز طرح فروش خاموشی برق را به عنوان پایلوت در کشور ارائه داده‌ایم تا کمترین ضرر به بنگاه های تولیدی وارد شود و نیز بتوان برق مورد نیاز را تامین کرد. طبیب زاده، با تاکید بر اصلاح تعرفه خرید برق تولیدی نیروگاه های بخش خصوصی، گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید برق در صورتی که قیمت خرید ثابت بماند فعالیت هیچ نیروگاهی توجیه اقتصادی ندارد و همه متضرر خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز