وظیفه آموزش و پرورش تامین حقوق دانش آموزان در ثبت نام است

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۷:۲۱:۰۵
کد خبر: ۸۴۸۱۰۹
وظیفه آموزش و پرورش تامین حقوق دانش آموزان در ثبت نام است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تلاش ما این است تا با بکار گیری روش های مناسب، ضمن ایجاد محدودیت در اخذ غیرمجاز وجه در فصل ثبت نام، نسبت به شناسایی و رفع مشکلات فرا روی دانش آموزان است.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در جلسه ستاد ثبت نام مدارس استان کرمان، اظهار داشت: دریافت هر گونه وجهی، بجز وجوه مربوط به بیمه و کتاب و شهریه مصوب، تحت عنوان مشارکت در فصل ثبت نام از دانش آموزان و اولیای آنها غیر قانونی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه وظیفه این ستاد، حمایت از حقوق والدین و دانش آموزان در امر ثبت نام است، افزود: تخلف در این زمینه به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر نظارت مستمر بازرسین ادارات در امر ثبت نام، گفت: تلاش ما این است تا با برنامه ریزی و سازماندهی امر نظارت و بازرسی و همچنین با بکار گیری روش های کنترلی مناسب، ضمن ایجاد محدودیت در اخذ غیرمجاز وجه مشارکت در فصل ثبت نام، نسبت به شناسایی، تحلیل و رفع نارسایی ها و مشکلات فرا روی دانش آموزان و مدارس اقدام کنیم.

اسکندری نسب ضمن تاکید بر لزوم مدیریت صحیح منابع مالی و انسانی موجود، برای کاهش مشکلات آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی جدید، گفت: باید اعتماد مردم به نظام تعلیم و تربیت را تقویت کنیم و لازمه آن برخورد صادقانه با والدین و رسیدگی به موقع و مطلوب به موراد تخلف در این زمینه است.

وی همچنین با تاکید به لزوم ارائه گزارش مستمر به شهروندان در زمینه ثبت نام، از طریق این ستاد در قالب برنامه های ملی و استانی، گفت: مردم باید از حقوق خود در موضوع ثبت نام و فرایند آن، چه در مدارس دولتی و چه مدارس خاص و غیردولتی آگاه شوند و ما آماده همکاری با رسانه ها استانی و محلی برای شفاف سازی در این زمینه هستیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز