استاندار کرمان:

سازمان حفظ نباتات به تعهدات خود برای مقابله با ملخ های صحرایی عمل کند

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۴:۵۰:۴۶
کد خبر: ۸۴۸۴۹۲
سازمان حفظ نباتات به تعهدات خود برای مقابله با ملخ های صحرایی عمل کند
استاندار کرمان گفت: لازم است که سازمان حفظ نباتات کشور به تعهدات خود برای مقابله با ملخ های صحرایی عمل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدجواد فدائی در شورای مدیریت بحران استان کرمان افزود: به شدت از سازمان حفظ نباتات کشور گله مند هستیم زیرا این سازمان با تعلل تعهدات خود را دنبال می کند.

وی با اشاره به عدم تامین اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومانی از سوی سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: این سازمان به تعهدات خود در زمینه تامین سم نیز عمل نکرده است این در حالی است که گزارش های مبنی بر اینکه نشان می که با توجه به بارندگی های اخیر، مشکل وجود ملخ های صحرایی در جنوب استان مجددا افزایش یافته است؛ را داشته که نشان می دهد باید هرگه سریعتر سم پاشی را در این مناطق انجام دهیم.

فدائی بر تامین 34 خودروی شاسی بلند برای سازمان جهاد کشاورزی به منظور مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب استان تاکید کرد و ادامه داد: طبق مصوبه جلسه قبل شورای مدیریت بحران استان، این خودروها به مدت سه هفته باید در منطقه حضور داشته باشند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به بروز مشکلاتی برای فرودگاه رودبار جنوب در پی بارش های اخیر در این منطقه، عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته مشکل فرودگاه رودبار جنوب برای استفاده از این فرودگاه در سمپاشی هوایی مناطق مورد تهدید ملخ، تا ساعت 14 امروز برطرف می شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کمبود سم برای مبارزه با ملخ صحرایی وجود ندارد، عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد که فرمانداری ها از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری برای مبارزه علیه ملخ ها استفاده کنند.

فدائی با تاکید بر اینکه دهیاری ها می توانند از اعتبارات خود تحت نظر فرمانداری ها و جهاد کشاورزی و در خارج از حریم روستا برای مبارزه با ملخ های صحرایی استفاده کنند، اظهارداشت: دستگاه های اجرایی که در جلسه 19 اردیبهشت ماه  تامین خودروی مورد نیاز برای مبارزه با ملخ های صحرایی را تعهد کرده اند، باید در این زمینه به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.

استاندار کرمان یادآور شد: شهرداری ها نیز در صورت نیاز می توانند  در حریم قانونی شهرها از اعتبارات شهری برای مبازه با ملخ ها استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز