هفت متهم مرتبط با جرائم میراث فرهنگی در کرمان دستگیر شدند

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۵:۳۵:۳۴
کد خبر: ۸۴۹۴۸۲
هفت متهم مرتبط با جرائم میراث فرهنگی در کرمان دستگیر شدند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: هفت متهم مرتبط با جرایم میراث فرهنگی از ابتدای سال جاری تاکنون دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ غلامرضا فرخی در این خصوص افزود: در ماههای فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری هفت متهم مرتبط با جرایم میراث فرهنگی از قبیل حمل و نگهداری اشیا عتیقه و حفاری غیرمجاز دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه در 2 ماه گذشته 68 قطعه شی تاریخی و فرهنگی در کرمان کشف و ضبط 68 شد تصریح کرد: این اشیاء با همکاری نیروی انتظامی و دیگر دستگاههای امنیتی کشف و ضبط شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به فرهنگ سازی های موثر یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای حفاظت از اموال تاریخی تاکید کرد: این اداره کل برای حفاظت و نگهداری از اشیای فرهنگی و باستانی اهدایی مردم و یا هرگونه شی دیگری که نشانگر پیشینه، تاریخ و فرهنگ این خطه باشد، آمادگی دارد.

وی با اشاره به اهداء 38 قطعه شی تاریخی و فرهنگی در 2 ماه نخست سال جاری توسط مردم شهرستان های جنوبی استان کرمان اظهار داشت: در چند سال اخیر اقدامات موثری در خصوص جلب مشارکت های مردمی توسط فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان انجام گرفته که منجر به کسب رتبه برتر کشوری در این زمینه شده است.

فرخی بیان کرد: سرقت و قاچاق آثار تاریخی، تجاوز به حریم این آثار و حفاری های غیرمجاز به عنوان مهمترین جرایم حوزه میراث فرهنگی محسوب می شود که یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در زمینه مقابله با این جرایم فعالیت های موثری را انجام داده است.

وی افزود: با انجام مراقبت های شبانه ‌روزی نیروهای یگان حفاظت این اداره کل، گام ‎های موثری برای حفاظت و پاسداری از مواریث ارزشمند تاریخی و باستانی استان کرمان برداشته شده است.

استان کرمان دارای محوطه ها و آثار باستانی و تاریخی فراوانی است که مطالعات و حفاری های باستان شناسی در آنها در دست انجام است.

 

نظر شما
پرونده ویژه