۴۷ نفر زندانی مهریه از زندان های کرمان آزاد شدند

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۵:۳۳:۱۶
کد خبر: ۸۴۹۴۹۱
۴۷ نفر زندانی مهریه از زندان های کرمان آزاد شدند
معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری کل استان کرمان گفت:طی چند روز گذشته و پس از انجام مراحل قانونی ،47نفر از مددجویانی که به صرف عدم توانایی پرداخت مهریه در سطح زندان های استان کرمان بوده اند از زندان آزاد شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی بخشی در حاشیه جلسه شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان در پاسخ به انتشار نامه ای از قول وی در فضای مجازی مبنی بر آزاد نمودن محکومین مهریه از زندان، اظهار داشت:این نامه  خطاب به رؤسای حوزه های قضایی استان کرمان و پیرو مکاتبات قبلی و در تکمیل آن مکاتبه ها نوشته شده است .

وی به برداشت های غلطی که از این نامه در فضای مجازی شده است اشاره کرد و گفت: منظور دادگستری استان  این نیست که تمام افراد  بدون اینکه اعسار آنها ثابت شود از زندان  آزاد شوند بلکه   موضوع مکاتبات اخیر فقط افراد معسر بوده است.

وی افزود:این نامه متعاقب دستور حضرت آیت ا... رئیسی،ریاست  محترم قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف راجع به زندانیان مهریه و متعاقب دیدار ایشان با مراجع عظام تقلید بود که اکثریت مراجع زندانی نمودن زوج و معسر را مطابق با شرع ندانسته بودند ، فلذا معظم له ضمن تعیین مهلت ده روزه دستور تعیین تکلیف راجع به اینگونه زندانیان را صادر نمودند تا از زندانی شدن افراد معسرجلوگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز