با مظاهر بدحجابی برخورد غیرفیزیکی می‌شود

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۱۴:۳۱:۴۰
کد خبر: ۸۵۰۴۴۹
با مظاهر بدحجابی برخورد غیرفیزیکی می‌شود
رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان کرمان از اجرای طرح ناظریک با هدف برخورد غیرفیزیکی با مظاهر بدحجابی خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ عباس کردی در این خصوص گفت:طرح ناظریک فعلا در مرحله اول  به این شکل است که گشت های پلیس موارد بدحجابی یا کشف حجاب را از طریق پیامک به صاحبان خودروها اطلاع می دهند.

وی افزود: به این شکل مواردی که عموما خانم ها در خودرو حجاب خود را کشف کنند خواه راننده یا سرنشین باشند در این طرح گزارش می شوند.

وی تاکید کرد:گشت ارشاد حذف نشده بلکه با نام گشت پلیس امنیت اخلاقی کار می‌کند ودرکرمان مرتبا فعال است.

وی با بیان اینکه نوع برخورد نیز عوض شده است بیان کرد:  در راستای حفظ حقوق شهروندی نام گشت ارشاد حذف شد، چون برداشت‌های متفاوتی از ارشاد بود.

وی از قدردانی مردم از اقدامات پلیس امنیت اخلاقی خبرداد وگفت: شاید ۱۰ درصد جامعه بدحجابی را انجام می‌دهند وبقیه مردم از این مسائل دوری می‌کنند.

سرهنگ کردی حوزه کاری پلیس امنیت اخلاقی در راستای برخورد با مظاهر علنی فساد را بدپوششی، آلودگی صوتی، دور دور، کشف حجاب و حمل حیوانات تزئینی و مینیاتوری دانست.

وی یکی از مشکلات کشور در حوزه اخلاقی را در اختیار بودن اینترنت برای همه سنین بدون نظارت دانست وگفت: درکشور‌هایی مانند انگلیس وآمریکا تا سن خاصی نزدیک ۱۷ سال فرد نمی‌تواند وارد اینترنت شود از سویی در تحریم‌ها در همه موارد جز گوشی هوشمند واینترنت محدود شدیم که نشان می‌دهد چقدر استکبار روی این بحث امیدوار است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان کرمان بیان کرد: خانواده‌ها نظارت کنند برفرزندان شان اینکه صرفا بگویند پلیس برخورد کند با ناهنجاری‌های اجتماعی شدنی نیست .

وی تصریح کرد: همچنین با گردانندگان سگ های تزئینی وغیرتزئینی نیز درصورتی که ایجاد مزاحمت برای مردم کنند با گزارش مردمی برخورد می شود.

وی افزود: مظاهر بدحجابی ویا مزاحمت با حیوانات را با ذکر ساعت ومکان و شماره پلاک خودرو به سامانه پلیس ۱۱۰۱۹۷اطلاع دهند.

 

نظر شما