مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان:

ارائه اظهارنامه مالیاتی شرط برخورداری از معافیت و نرخ صفر مالیاتی است

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۵:۴۶:۳۳
کد خبر: ۸۵۱۷۲۲
ارائه اظهارنامه مالیاتی شرط برخورداری از معافیت و نرخ صفر مالیاتی است
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با بیان اینکه ۳۱ خرداد آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است، تاکیدکرد: شرط برخورداری فعالان حوزه فرهنگ و هنر از معافیت و نرخ صفر مالیاتی، ارائه اظهارنامه مالیاتی است .

‌به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد سلمانی در جلسه بررسی مشکلات فعالان حوزه فرهنگ و هنر که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگان اتحادیه موسسات قرآنی ، خانه مطبوعات ، خانه هنرمندان و چاپخانه داران برگزار شد ، مقوله آموزش و آشنایی مودیان با قوانین و مقررات مالیاتی را از مهم ترین برنامه های امور مالیاتی برشمرد .

وی پس از استماع مسایل مالیاتی و دغدغه های فعالان حوزه فرهنگ و هنر استان خاطرنشان کرد: تمامی مباحث ارایه شده و نقطه نظرات این حوزه در برنامه های در دست اقدام اداره کل امور مالیاتی استان مدنظر قرار خواهد گرفت .

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ، ضمن تاکید بر محوریت قانون و مقررات در امور مالیاتی ، رفع مشکلات مالیاتی مودیان در کوتاه ترین زمان در راستای افزایش رضایت مندی آنان را از اولویت های اداره کل امور مالیاتی استان دانست .

سلمانی ظرفیت های ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم را مهم برشمرد و گفت : توافق و تفاهم بهترین راه پرداخت مالیات است .

وی با اشاره به اهمیت رویکرد مودی مداری ، خواستار توجه جدی همکاران مالیاتی به شان و جایگاه مودیان شد و گفت : ما کوشیده ایم با رویکرد حمایتی در راستای حل مشکلات فعالان حوزه فرهنگ وهنر قدم برداریم .

در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با ابراز قدردانی از نگاه ویژه امور مالیاتی به حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر ، مشکل اصلی آنها را عدم اطلاع از قوانین و مقررات مالیاتی دانست و گفت : اطلاع رسانی و آگاهی مودیان از قوانین مالیاتی موجب تسهیل در روند مالیات ستانی می گردد .

علیزاده با اشاره به اهمیت آموزش مودیان مالیاتی با قوانین و مقررات مالیاتی اذعان کرد : برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی به مودیان و آشنایی با قوانین مالیاتی، بخشی موثر در ارتقاء سطح عمومی دانش جامعه خواهد بود و در این صورت مودیان از نحوه اجرا و چگونگی پرداخت مالیات و شرایط برخورداری از معافیت‌های مالیاتی آگاه خواهند شد .

وی خاطرنشان کرد : تعامل سازنده‌ای بین امور مالیاتی و حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که ثمرات حاصل از این تعامل به دولت و فعالان این حوزه باز می‌گردد .

درخاتمه این جلسه، موسسات فرهنگی و هنری به بیان مسائل مالیاتی خویش پرداخته وپاسخ های لازم دراین خصوص ازسوی مسئولان مربوطه ارایه شد .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز