مشاور رئیس قوه قضائیه:

مبارزه با فساد یکی از اولویت های اساسی قوه قضائیه است

۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۳:۱۱:۱۹
کد خبر: ۸۵۲۷۸۵
مبارزه با فساد یکی از اولویت های اساسی قوه قضائیه است
مشاور رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از اولویت های اساسی دستگاه قضائی مبارزه با فساد است و طبق قانون جایگاه مبارزه با فساد قوه قضائیه است و انتظار عمومی نیز این است که سیستم قضائی با جدیت با مفاسد بجنگد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جلسه شورای قضائی استان کرمان که در محل اداره کل بازرسی کرمان برگزار گردید،اظهار داشت:یکی از مسائل مهم در قوه قضائیه موضوع کاهش و ساماندهی پرونده ها در سیستم قضائی می باشد زیرا معتقدیم این حجم بالای پرونده زیبنده نیست و باید در این رابطه چاره اندیشی شود.

عملکرد صحیح مدیران دستگاه ها در انجام خوب وظایفشان و اگر قضاء در جامعه اثر بخش باشد جلوی ناهنجاری ها گرفته خواهد شد

وزیر سابق دادگستری کشور عنوان کرد:حکم خوب،اتقان احکام،رسیدگی سریع و مجازات مناسب بهترین و اصلی ترین نوع پیشگیری از وقوع جرم است و بازدارنده خواهد بود.

حجت الاسلام پورمحمدی به وظایف سایر دستگاه ها در امر پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت:پیشگیری های مقدماتی و ابتدایی بیشتر وظیفه دستگاه های دولتی،اجرایی و عمومی است که بایستی مسائل مختلف از جمله مسائل اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی را به گونه ای ساماندهی کنند که جلوی آسیب ها و جرم زائی گرفته شود.

مشاور رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: یکی از اولویت های اساسی دستگاه قضائی مبارزه با فساد است و طبق قانون جایگاه مبارزه با فساد قوه قضائیه است و انتظار عمومی نیز این است که سیستم قضائی با جدیت با مفاسد بجنگد.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی قوه قضائیه از جلمه سازمان بازرسی کل کشور و همچنین نظام دادرسی کشور(دادسراها و دادگاه ها)نقش برجسته ای در مبارزه با فساد در جامعه دارند .

حجت الاسلام پورمحمدی به موضوع سلامت قوه قضائیه نیز اشاره کرد و افزود: در وضعیت فعلی که قوه قضائیه به دنبال تحول است،دستگاه قضائی از  نظرات ، ایده ها و طرح های واقعی که قابلیت  اجرایی و  عملیاتی داشته باشند استقبال می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز