۹۷۵ نفر تحت پوشش حمایت های انجمن حمایت زندانیان سیرجان قرار دارند/کمک ۸میلیارد ریالی خیران سیرجانی به خانواده زندانیان نیازمند

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۴:۴۰:۳۸
کد خبر: ۸۵۳۳۱۲
۹۷۵ نفر تحت پوشش حمایت های انجمن حمایت زندانیان سیرجان قرار دارند/کمک ۸میلیارد ریالی خیران سیرجانی به خانواده زندانیان نیازمند
دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: در حال حاضر 305 خانواده زندانی با جمعیت 975 نفر تحت پوشش حمایت های انجمن حمایت زندانیان سیرجان قرار دارند .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محسن نیکورز در جمع خیرین، معتمدین و اعضای مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان شهرستان سیرجان اظهار داشت:طی یک سال گذشته بالغ بر 8میلیارد و 438میلیون ریال توسط انجمن حمایت از زندانیان سیرجان به زندانیان و خانواده های ایشان کمک نقدی و غیر نقدی شده است.

وی گفت: یکی از مهمترین و موثر ترین مراکزی که در جهت هدایت و ساماندهی کمک خیرین در راستای بازپروری زندانی و کمک به خانواده زندانیان و کاهش آسیب این قشر تاسیس شده ، انجمن های حمایت از زندانیان است.

این مقام قضائی عنوان کرد: درواقع انجمن حمایت از زندانیان حلقه ارتباط زندانی و خانواده اش با جامعه است و اهدافی از قبیل کمک به خانواده زندانیان ،بازسازی شخصیت و اصلاح زندانیان ،کمک در جهت آموزش حرفه ای به زندانیان ،کمک به اشتغال زندانیان پس از آزادی با تهیه فرصت های شغلی یا کمک مالی و فعالیت های فرهنگی ، ورزشی ، حرفه ای و آموزشی را دنبال می کند.

وی در رابطه با ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: با کمک انجمن حمایت  بیش از هزار جلد کتاب با موضوعات آموزنده و اثر گذار در بین زندانیان توزیع شد و به نحوی که حتی ما از بین زندانیان با چندین فقره سابقه نویسنده کتاب داشتیم.

نیکورز افزود:توانمند سازی زندانی و خانواده اش در دستور کار انجمن حمایت قرار دارد و مهمترین بخش حمایت از خانواده زندانیان، حمایت از استحکام خانواده زندانی و حفظ رابطه عاطفی زندانی و خانواده است . دادستان سیرجان تصریح کرد:سرکشی از خانواده زندانیان باید به برنامه مستمر انجمن تبدیل شود در همین راستا وجود بانک اطلاعاتی جامع از خانواده های زندانیان یکی از نیازهای ضروری انجمن ها است که تلاش داریم به عنوان یک فعالیت پایه در دستور کار قرار گیرد و  به همین جهت جذب یک نفر مددکار تمام وقت در دستور کار انجمن قرار دارد .

این مقام قضائی بیان کرد:با توجه به اینکه جمع کثیری از زندانیان متاهل و دارای خانواده و فرزند هستند، نبود پدر و همسر می تواند لطمات مادی و معنوی برای خانواده آنها ایجاد نماید . وظیفه انجمن به عنوان یک موسسه مردم نهاد با جایگاه و کارکردهای مهم اجتماعی این است که برخی از این خلا ها با رعایت ضوابط و دستورالعمل ها و حفظ حرمت خانواده ها ترمیم شود .

وی تصریح کرد: کمک به خانواده زندانیان نباید محدود به کمک های روزمره ومایحتاج باشد بلکه دایره این کمک ها علاوه بر توسعه مادی و اقتصادی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز باید گسترش یابد و انتظار این است که با برنامه ریزهای کلان و مدیریت بلند مدت اقدامات لازم همه جانبه از خانواده زندانیان به عمل آید .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: اعتیاد ، بیکاری و مشکلات فرهنگی  از آسیب هایی هستند که زمینه ساز ارتکاب برخی جرایم هستند .

این مقام قضائی تاکید کرد: همه ی ما باید در برابر آسیب هایی که متوجه خانواده زندانیان است خود را مسئول بدانیم و با توجه به ضعف حمایت دولتی و نبود اعتبارات کافی ، اگر حمایت خیران نباشد این آسیب ها به شدت  افزایش پیدا می کند .

وی ادامه داد:توفیقاتی هم که تا به امروز به دست آورده ایم در سایه حمایت خیران بوده و انشااله ادامه خواهد داشت خیر بودن و کمک به هم نوعان فضیلت است و ارتباطی هم با میزان درآمد افراد ندارد چه بسا اشخاصی کم درآمد دلی به وسعت دریا دارند و حتی از بخشش آنچه که خود نیز به آن نیاز دارند دریغ نمی کنند .

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز