مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد:

مشکل مالی و انسانی، چالش‌های اجرای سند تحول بنیادین / آموزش و پرورش از کاستی‌های زیادی رنج می‌برد

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۷:۰۷:۳۲
کد خبر: ۸۵۴۳۵۹
مشکل مالی و انسانی، چالش‌های اجرای سند تحول بنیادین / آموزش و پرورش از کاستی‌های زیادی رنج می‌برد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست چالش ها و فرصت های تحولات تعلیم و تربیت استان کرمان به میزبانی دانشگاه باهنر، گفت: آموزش و پرورش موجود، از کاستی های زیادی رنج می برد، اگر تحولی ایجاد نکنیم اهداف آموزش وپرورش محقق نمی شود و این خواسته همه مسئولان نظام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در  نشست بررسی فرصت ها و چالش های تحولات تعلیم و تربیت استان کرمان در سالن اندیشه دانشگاه شهید باهنر کرمان، گفت: رهبری، رئیس جمهور و مجلس خواهان اجرای سند تحول بنیادین هستند که اگر این مطالبه مسئولان و مردم را اجابت نکنیم با چالش در آموزش و پرورش مواجه خواهیم شد

وی افزود: حرکت در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرکت رشد دهنده ای است و امروز بیش از گذشته در دستور کار قرار دارد و انسجام در برنامه‌های آموزش و پرورش از جمله دستاوردهای این سند است.

اسکندری نسب، گفت: تدوین، تصویب و تبلیغ سند تحول بنیادین تاکنون انجام شده و هم اینک در مرحله تبیین  و اجرای سند هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به فعالیت شورای آموزش و پرورش در اجرای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: شورا به مرکز قانونگذاری، نظارت بر سیاست های آموزش و پرورش، اشاعه فرهنگ تحول در آموزش و پرورش و گفتمان سازی در سیستم تبدیل شده است.

احمد اسکندری نسب با بیان این که باید تبیین مفاهیم سند در مراجع تصمیم گیر با هدف ایجاد عزم ملی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: تغییر وضع موجود، مشکل مالی و انسانی از چالش های اجرای سند تحول است که همکاری همه نهادهای زیربط را ضروری می کند.

وی گفت: هویت، مفاهیم یادگیری و حیات طیبه، مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. و این امر به همراه تولید زیر نظام از راهکارهای اجرایی سند درآموزش و پرورش است.

مدیرکل آمورش و پرورش استان کرمان با تاکید بر این که مدرسه به عنوان کانون تحول است، افزود: 40 درصد برنامه های سند تحول بر روی درسی ملی متمرکز شده است و درس ملی با توجه به نیازهای کشور توسط مراجع زیربط تدوین شد.

اسکندری نسب به رویکرد پژوهشی و تربیت پژوهشی دانش آموزان که رهبری نیز بر آن تاکید کرده اند اشاره و بیان کرد: توسعه کمی و کیفی پژوهش سراها و کاهش سن پژوهشگران باید در راستای اجرای سند تحول بنیادین انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به نحوه استقرار نظام جدیدآموزشی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین هرسال کتاب های درسی 2 پایه را تغییر یافته اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز