استاندار کرمان در پیامی به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خردادماه؛

امام خمینی(ره) در عصر غربت معنویت و اخلاق، قیام کرد

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۷:۲۱:۳۹
کد خبر: ۸۵۴۳۶۱
امام خمینی(ره) در عصر غربت معنویت و اخلاق، قیام کرد
دکتر محمدجواد فدائی استاندار کرمان در پیامی با گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی از قیام ۱۵ خرداد به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ معاصر ایران نام برد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر فدائی در آغاز این پیام آورده است: نیمه خردادماه هر سال یادآور روزهایی غمبار و حماسه آفرین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

استاندار کرمان افزوده است: چهاردهم خردادماه سالروز عروج ملکوتی احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) و شخصیت ابرمردی است که در عصر غربت معنویت و اخلاق و عدالت، برای برافراشتن پرچم دینداری و حمایت از محرومان و مستضعفان قیام کرد و با بسیج زنان و مردان برای مقابله با استعمار و استبداد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر شعار "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" در چارچوب دین و خردورزی بنیان نهاد.

دکتر فدائی می نویسد: پانزدهم خردادماه نقطه عطفی در تاریخ معاصر و سرآغاز نهضت اسلامی ایران است. در این روز تاریخی، حضور گسترده مردم در حمایت از امام خمینی(ره)، روحیه ایثار و شهادت در راه اسلام را زنده کرد و مبارزات مردمی را علیه رژیم منحوس پهلوی پایه گذاری نمود.

در این فرصت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار بزرگ انقلاب اسلامی و تسلیت چهاردهم خردادماه سالروز رحلت جانگداز آن پیر فرزانه، قیام پانزدهم خردادماه و یاد و خاطره شهدای آن نهضت ماندگار را نیز گرامی می دارم.

استاندار کرمان بخش پایانی پیام را اینچنین به پایان رسانده است: امید است ملت ایران با پیروی از وصایای آن امام همام و رهنمودهای خلف صالحش مقام معظم رهبری که به طور ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده است، پرچم انقلاب اسلامی را که با خون جوانان و مردم این سرزمین به اهتزار درآمده است، به دست پرامید آخرین منجی عالم بشریت برساند.

 

 

 

نظر شما