مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

آموزش و پرورش زیر بنای توسعه پایدار در هر جامعه است

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۸:۱۲:۰۸
کد خبر: ۸۵۵۸۸۵
آموزش و پرورش زیر بنای توسعه پایدار در هر جامعه است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش زیر بنای توسعه پایدار در هر جامعه است.

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه چترود ضمن تاکید بر اهمیت اجرای سند تحول بنیادین، گفت: سند تحول بنیادین پس از یک دهه کار فنی و تخصصی بررسی و آماده شد. این برای اولین بار بعد از انقلاب بود که آموزش و پرورش دارای سند بومی و ملی شد.

وی در ادامه افزود: سند تحول بنیادین مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی است. آموزش و پرورش پیش از این هیچ گاه دارای نقشه راه نبود.

اسکندری نسب ضمن یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر وجود فلسفه تعلیم و تربیت غربی در آموزش و پرورش، افزود: نیاز به نقشه راه آموزش و پرورش ایران اسلامی داشتیم و قبل از تنظیم سند باید فلسفه تعلیم اسلامی را تدوین می‌کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه تصویب سند ضمانت بخش جریان پایدار تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش ایران اسلامی است، افزود: اگر سند تصویب نمی‌شد مسئولان هم نمی‌توانستند جریان پایدار آموزش و پرورش را تضمین کنند.

احمد اسکندری نسب ادامه داد: با اجرای سند گام بلندی را برای تحقق اهداف ایران اسلامی برداشته‌ایم.

وی درباره نقش دانش آموز و معلم در سند تحول بنیادین، گفت: در این سند بر کرامت، جایگاه و منزلت معلم تاکید شده است. همچنین نگاه به دانش آموز نگاهی کلیدی است، به این معنی که جریان رایج حافظه محور به تعلیم خلاقیت محور مبتنی بر نوآوری تبدیل شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز