پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه فاضلاب شهر کرمان

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۵:۵۵:۰۶
کد خبر: ۸۵۷۴۳۷
پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه فاضلاب شهر کرمان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمان با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه فاضلاب شهر کرمان از سال 76 عنوان کرد: این پروژه تاکنون براساس منابع دولتی که سالانه رقم پایینی در حدود 6 تا 7 میلیارد تومان بوده، در اختیار داشته، حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به هیچ عنوان قابل قبول نبوده است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ طاهری درباره وضعیت اجرای این پروژه نیز گفت: در مجموع 450 کیلومتر از این پروژه اجرا شده، ضمن آنکه یک تصفیه‌خانه این پروژه به بهره‌برداری رسیده و یک تصفیه خانه دیگر نیز در مراحل پایانی کار است.

طاهری به اهمیت اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان پرداخت و ابراز داشت: سطح آبهای زیرسطحی در بافت قدیم شهر کرمان بالاست و این مشکل در مورد غرب شهر کرمان نیز وجود دارد و لازم است که طی دو سال آینده در مورد آن اقدام جدی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر کرمان گفت: در مقطعی سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان وارد شد اما به دلیل عدم تامین نقدینگی، مجبور شدیم پیمانکار را کنار گذاشته و مزایده و فراخوان جدیدی برای این پروژه داشته باشیم.

وی با اشاره به ورود شرکت فولاد بوتیا به منظور تکمیل پروژه فاضلاب شهر کرمان، خاطرنشان کرد: قراردادی به مبلغ یک هزار و 400 میلیارد تومان برای مدت 29 سال با شرکت فولاد بوتیا منعقد شده که فاضلاب شهر کرمان را طی مدت پنج سال به اتمام برساند و پساب حاصل از آن صرف صنعت و کارخانه‌های شرکت بوتیا شود.

طاهری از اجرای فاضلاب شهر سیرجان و همچنین آماده شدن مراحل اجرای فاضلاب شهرستان زرند نیز خبر داد و گفت: هزینه دو پروژه فاضلاب شهر کرمان و زرند بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان است که تیرماه سال جاری با حضور وزیر به طور رسمی کلنگ‌زنی خواهد شد

وی خواستار همکاری همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی در پیشبرد این پروژه مهم شهر کرمان شد و بیان کرد: اگر اراده‌ای برای انجام کار از سوی همه ادارات نباشد، این پروژه ابتر و ناقص باقی خواهد ماند.

 

نظر شما