مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان:

بازی های بومی و محلی استان های کشور باید احیا شوند

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۶:۲۲:۰۳
کد خبر: ۸۵۸۵۱۵
بازی های بومی و محلی استان های کشور باید احیا شوند
مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان از وجود بیش از هزار بازی بومی و محلی در استان های کشور خبر داد و گفت: متأسفانه خیلی از اینها در حال فراموشی هستند که باید احیا شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا حجتی، ضمن خوشامد گویی به نمایندگان استان های شرکت کننده کشور در دوره آموزش و بازآموزی روسای گروه و کارشناسان توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری ادارت کل ورزش و جوانان کشور که به مدت سه روز به میزبانی کرمان در هتل ایرانگردی در حال برگزاریست، گفت: با حدود 30 ساعت دوره ی آموزش و بازآموزی در خدمت عزیزان هستیم.

وی با اعلام اینکه دانش و مهارت های همه ی ما باید ارتقا یابد، تأکید کرد: ما باید تجارت و دانایی هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

حجتی مهمترین هدف برگزاری این دوره را ایجاد هماهنگی در بین نمایندگان استان های مختلف کشور عنوان کرد و افزود: ما در سطح کشور مثل یک گروه ارکستر و سرود هستیم، درصورتی که هماهنگی نباشد، صدای موزونی از ما در نمی آید.

وی تصریح کرد: باید سیاست های ملی به صورت هماهنگ پیش رود، بر این اساس، این دوره برگزار شد تا این هماهنگی ها ایجاد شود.

حجتی با اشاره به اینکه حدود 8 ماه است در خدمت عزیزان هستم، یادآور شد: علی رغم اینکه همه ی شما دوستان زحمت می کشید ولی چون نوع انجام اقدامات و نوع گزارش ها با هم یکسان نیست و با یک منطق واحد انجام نمی شود، هم برای ما در وزارتخانه جمع بندی اینها کار مشکلی است و گاهی اوقات حتی ناممکن است و هم اینکه بُردار، برایند و جمع اینها عموما در یک راستا نیست و هم افزایی اتفاق نمی افتد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: ما باید تلاش کنیم، اقداماتی که انجام می دهیم، مکمل همدیگر باشد و در واقع مانند نقشه ی کشور که همچون یک پازل، هر استانی یکی از قطعات این واحد ملی است و با هم ایران بزرگ و پهناور را شکل می دهند، در کارمان باید همین طور نگاه کنیم و در واقع، مجموع کار همه باید توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری کشور شود.

حجتی موضوعات آموزشی این دوره ی سه روزه را شامل آموزش های عمومی و تخصصی حوزه ورزش در مناطق روستایی و عشایری عنوان کرد و گفت: این آموزش ها صبح و عصر توسط کارشناسان و مسئولان کشوری، فدارسیون و وزارتخانه طی این سه روز ارائه می شود.

وی با بیان اینکه فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی تنها فدراسیونیست که به صورت ویژه روی روستاها و بحث بازی های بومی و محلی و توسعه ورزش سنتی متمرکز است، افزود: بقیه ی فدراسیون های مرتبط نیز باید وارد روستاها شوند و نباید به گونه ای شود که عملاً یک سوم جمعیت را فراموش شده تلفی کنند.

حجتی تصریح کرد: داریم تلاش می کنیم فدراسیون ها را به روستاها بکشانیم.

وی با اعلام اینکه بیش از 1000 بازی بومی و محلی وجود دارد که خیلی از اینها در حال فراموشی هستند و ما باید به دلیل کارایی که دارند، آنها را احیا کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز