وزیر صمت در بازدید از مجتمع فولاد زرند تاکید کرد:

جذب نیرو و تأمین تدارکات واحدهای صنعتی با محوریت مناطق بومی

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۸:۵۳:۵۴
کد خبر: ۸۵۸۵۲۲
جذب نیرو و تأمین تدارکات واحدهای صنعتی با محوریت مناطق بومی
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر الزام واحدهای تولیدی و صنعتی برای انتقال گردش مالی به شهرستان ها گفت: سیاست وزارت صمت مبتنی بر جذب نیرو با اولویت مناطق بومی و تأمین و تدارکات از همان مناطق است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا رحمانی در جمع صنعتگران و کارگران شرکت فولاد زرند ایرانیان افزود: در برابر زحمات تمامی صنعتگران، معدن کاران، کارگران و اصناف سر تعظیم فرود می آورم و دست آن ها را بابت یجاد صنایع عظیم در منطقه زرند می بوسم.

وی با تقدیر از فعالیت ها و سرمایه گذاری های عظیم شرکت میدکو در استان کرمان تصریح کرد: زرند به عنوان یک شهر صنعتی دارای صنایع بی نظیری است اما مشکل اساسی در این است که این صنایع و حجم سرمایه گذاری صورت گرفته معرفی نمی شوند.

وزیر صمت با درخواست از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای انعکاس حجم عظیم سرمایه گذاری صورت گرفته در شهرستان زرند و استان کرمان برای مردم اظهار داشت: دشمنان با تهاجم اقتصادی انتظار تعطیلی صنایع کشور را در سه ماه پایانی سال 97 داشتند و اکنون افتتاح این کارخانه ها مایه دلگرمی و پیروزی است.

رحمانی با اشاره به مسائل و مشکلات معادن ذغال سنگ و کارگران آن ها گفت: صبح امروز جلسه خوبی با نمایندگان کارگران ذغال سنگ، نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمان و مدیران استان برای حل مشکلات این قشر داشتیم که خوشبختانه تصمیمات خوبی در همین راستا گرفته شد.

وی با اشاره به مشکلات و مسائل واگذاری معادن ذغال سنگ به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برگشت این معادن به وزارت صمت به این سادگی امکان پذیر نیست و نیاز به صرف هزینه و تصویب در هیأت دولت دارد.

وزیر صمت با تأکید بر نقش صنایع در ایجاد اشتغال در منطقه زرند تصریح کرد: انشاءالله به زودی شاهد اعلام پایان بیکاری در شهرستان زرند خواهیم بود و سیاست وزارت صمت مبتنی بر جذب نیرو با اولویت مناطق بومی و تأمین و تدارکات از همان مناطق است.

وی افزود: مسئولین باید تلاش کنند تا مردم به زنجیره صنعتی شکل گرفته وصل شوند و از این منظر زمینه فعال شدن منطقه فراهم گردد.

وزیر صمت گفت: همه معادن و واحدهای تولیدی باید گردش مالی خود را تا جای ممکن به شهرستان ها منتقل کنند و این مسأله بر روی منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش های این وزارتخانه برای حل مشکلات معادن ذغال سنگ اظهار داشت: دولت به طور ویژه مصوبه ای برای حمایت از معادن ذوب آهن داشته است و همین مسأله زمینه حل مشکلات معادن ذعال سنگ و تسویه بدهی آن ها از طرف ذوب آهن را فراهم می کند.

رحمانی با تأکید بر اهمیت حفظ سرمایه های انسانی در معادن و مراکز صنعتی گفت: در مورد ایمنی معادن، اعتبارات و تجهیزاتی در سطح وزارتخانه داشتیم که به استان کرمان اختصاص داده ایم ضمن آنکه سرمایه گذاری در حوزه ایمنی و جان انسان ها را به هیچ وجه هزینه نمی دانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز