استاندار کرمان در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی مطرح کرد:

بخش کشاورزی ظرفیت لازم برای دستیابی به خودکفایی را دارد/ لزوم تقویت بنیه کارشناسی در حوزه کشاورزی

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۷:۰۶:۲۵
کد خبر: ۸۵۸۹۹۰
بخش کشاورزی ظرفیت لازم برای دستیابی به خودکفایی را دارد/ لزوم تقویت بنیه کارشناسی در حوزه کشاورزی
استاندار کرمان با اشاره به ارزش 20 هزار میلیارد تومانی تولید محصولات کشاورزی در استان کرمان، گفت: بخش کشاورزی استان کرمان ظرفیت لازم برای دستیابی به خودکفایی کامل را دارد و می تواند به خوبی از ظرفیت های موجود خود استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدجواد فدائی در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان، ضمن گرامیداشت هفته جهادکشاورزی افزود: تقویت بنیه کارشناسی در حوزه کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی نیاز به دید کارشناسی قوی تری داریم، اظهار داشت: مدیران جهاد کشاورزی نیز باید هرچه بیشتر از از دید کارشناسی تبعیت کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نیاز به تغییر و تنوع کشت و نیاز به تغییر نوع محصول از جمله مواردی است که هنوز نیاز به بحث های کارشناسی دارد، تاکید کرد: اگر در بحث های کارشناسی به صورت عمیق وارد نشویم و به دقت و درستی مباحث را مورد کنکاش قرار ندهیم، تصمیمات اتخاذ شده اثرگذار نخواهد بود.

دکتر فدائی، لزوم سرعت عمل در انجام کارها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بسیاری از موارد کارها در حالی انجام می شود که دلیل قانع کننده ای برای طولانی شدن زمان اجرای آنها وجود ندارد و باید زمان را مغتنم شمرده و کارها را در سریعترین زمان ممکن انجام داد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان نداشتن برنامه زمانبندی کمی را از مشکلات موجود برشمرد و تاکید کرد: برنامه سال جاری برای توسعه کشت های گلخانه ای و سایر حوزه های مربوط به بخش کشاورزی باید تدوین و اجرایی شود.

 استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده که در قالب یک برنامه سه ساله 10 درصد از بذرهای هیبریدی در استان کرمان تولید شود، اظهارداشت: ایجاد شرکت های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی لازم است اما تجربه خوبی در این زمینه در گذشته وجود نداشته و شاید مدیریت ها به خوبی انجام نشده است و این شرکت ها باید با فرمول و مدیریت جدید اجرایی شوند تا بتوان از منابع موجود در بخش کشاورزی به خوبی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد هماهنگی های لازم در سطح استانی و ملی آمادگی لازم وجود دارد تا کشاورزی به عنوان یک بخش مهم هر چه موفق تر عمل کرده و انتظارات مردم را به خوبی برآورده کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز