مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان:

روند کاهش ازدواج در استان ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۴:۴۲:۰۱
کد خبر: ۸۶۱۵۷۴
روند کاهش ازدواج در استان ادامه دارد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: «در سه ماهه‌ی نخست امسال نسبت به سه ماهه‌ی سال ۹۷ کاهش چهار درصدی ازدواج و افزایش پنج درصدی طلاق را شاهد بوده‌ایم».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا طالبی زاده، در نشست خبری به مناسبت هفته قضائیه، در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: «هدف ما در ثبت اسناد و املاک استان، ارتقاء نظام سلامت اداری بوده و دنبال این بودیم بازخوردها را از مردم و مسئولان بگیریم که عملکرد همکاران چگونه بوده است».

وی افزود: «معتقدم هر جا ارتباط بین ارباب رجوع و کارمند بیشتر است، فسادانگیز است و هر چه ارتباطات کمتر شود و بتوانیم از طریق الکترونیک پاسخ مردم را بدهیم، جلوی فساد اداری گرفته می‌شود».

وی بیان کرد: «در سال گذشته قریب به ۳۹۵ هزار پاسخ استعلام از مراجع غیرقضائی و ۵۵ هزار استعلام از مجموعه قضائی داشته‌ایم که به صورت الکترونیکی انجام شده است».

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: «در سه ماهه اول امسال ۱۱ هزار و ۷۱۹ استعلام الکترونیک داشته‌ایم که با این اقدام حدود ۳۶ هزار تردد را در مجموعه ادارات ثبت کاهش داده‌ایم».

طالبی‌زاده ادامه داد: «اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان چهار سال متوالی در زمینه تثبیت مالکیت اراضی دولتی رتبه برتر کشور را کسب کرده و در سال گذشته قریب به دو میلیون هکتار تثبیت مالکیت انجام داده‌ایم».

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «بیش از ۴۵ درصد از پرونده‌های ورودی به دادگستری مربوط به زمین و مسکن است و زمانی که اراضی دولتی و مردم سنددار شوند، بسیاری از مشکلات حقوقی کاهش یافته و با ثبت اراضی دولتی، این اراضی مصونیت پیدا می‌کنند».

طالبی‌زاده همچنین اظهار کرد: «در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش ۱۲ درصدی آمار ازدواج و کاهش یک درصدی طلاق را در استان کرمان داشته‌ایم». وی اضافه کرد: «در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه ۹۷ کاهش چهار درصدی ازدواج و افزایش پنج درصدی طلاق را شاهد بوده‌ایم».

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: «در سال ۹۷ میزان ۱۹۲ میلیارد تومان وصول معوقات بانکی در استان کرمان صورت گرفته که نسبت به سال ۹۶ رشد ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز