مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمان:

ساخت ۲ هزارو ۴۰۰ کلاس درس به همت خیرین در استان کرمان از ابتدای دولت تدبیر و امید / جشنواره خیرین مدرسه ساز، تجلیل از سخاوت و ایثار است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۰:۱۲:۲۶
کد خبر: ۸۶۱۷۵۲
ساخت ۲ هزارو ۴۰۰ کلاس درس به همت خیرین در استان کرمان از ابتدای دولت تدبیر و امید / جشنواره خیرین مدرسه ساز، تجلیل از سخاوت و ایثار است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمان با اشاره به اینکه خیرین در تمام مراحل به آموزش و پرورش کمک کردند، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس درس در استان به همت خیرین ساخته شده است وب رگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز به نوعی تجلیل از مقام والای ایثار، سخاوت و مهربانی خیرین و باب جدیدی برای مدرسه سازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری‌نسب در بیست و یکمین همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان کرمان یاد و خاطره دکتر حافظی خیر مدرسه ساز و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور را گرامی داشت و به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: "رهبری می فرمایند تلاش در راه مدرسه سازی خود جهادی مقدس است"، "مشارکت در مدرسه سازی از ماندگارترین کارهای نیک می باشد".

اسکندری نسب، گفت: نظام تعلیم و تربیت نظامی پویا، هدفمند و متولی یاددهی و یادگیری بوده است.

وی افزود: این نظام متولی تربیت نسلی نو اندیش، با تقوا و با اخلاق است و اکنون شاهد طلایی‌ترین دوران تاریخ آموزش و پرورش یعنی اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم.

اسکندری نسب، اظهار داشت: امیدواریم که در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ این سند در تمامی مدارس استان اجرا شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از نیمی از مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است، بیان داشت: مدرسه محلی برای زندگی کردن دانش آموزان، کسب مهارت زندگی، تقویت و تربیت افرادی برای ورود به جامعه است و هرچه این محیط شاد و با نشاط باشد در آینده کمتر دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه این اهداف فقط با همکاری و همراهی همه مسئولان میسر می‌شود، گفت: هر جایی که آموزش و پرورش با مشکل مواجه شده است خیرین کمک کرده اند، حتی در زمان وقوع بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله نیاز‌های آموزش و پرورش را تامین کرده اند.

وی بیان داشت: خیرین افرادی هستند که در جهت تداوم، توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس به مسئولان آموزش و پرورش کمک کرده اند، و بی شک این افراد از خود گذشتند تا آسایش برای دانش آموزان فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ خیر با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، افزود: در سال تحصیلی ۹۸_۹۷ خیرین استان کرمان بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کردند.

اسکندری نسب، افزود: با وجود کمک‌های خیرین، اما هنوز ۶۱۲ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۰ مدرسه کانکسی، ۴۶مدرسه کپری، ۱۸۱ مدرسه چادری و ۲۳۲ مدرسه خشت و گلی در سراسر استان به صورت پراکنده وجود دارد که نیازمند کمک خیرین هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، تاکید کرد: نگاه سند تحول بنیادین به مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و کانون عرضه خدمات و فرصت های تعلیم و تربیت است و مدرسه محلی برای ارائه صحیح آموزش مهارت های زندگی است.

احمداسکندری نسب، افزود: هر قدر مدرسه مناسب، سرزنده و شاداب داشته باشیم به طور قطع در آینده کمتر دچار مشکل می‌شویم و این امر میسر نمی‌شود مگر با همدلی و همیاری همه آحاد جامعه بخصوص خیرین مدرسه ساز.

وی افزود: مطمئن باشید ساخت هر کلاس درس گشودن درچه ای است به دنیای علم تا استعدادهای دانش آموزان در مکانی مناسب شکوفا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: خیرین درس ایثار، سخاوت و از خودگذشتگی را به جامعه می‌دهند و تجربه نشان داده هر جا آموزش و پرورش دچار مشکل شده خیرین به کمک این نهاد آمده اند، کما اینکه در جامعه نیز خیران در رفع مشکلات و موانع مختلف نقش تاثیرگذاری داشته اند.

وی ادامه داد: خیرین علیرغم تمام مشکلات اقتصادی طی سالهای اخیر بیشترین مشارکت را در مدرسه سازی داشته‌اند و این مشارکت‌ها موجب شده کشور ما با مشکل مواجه نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تقدیر از کمک های خیرین مدرسه ساز، گفت: امیداریم بتوانیم با مشارکت و همدلی خیرین نیازهای آموزش و پرورش را تامین کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز