آغاز اجرای قانون «یک در هزار» محیط زیست در کرمان

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۲:۰۴:۲۵
کد خبر: ۸۶۱۹۷۴
آغاز اجرای قانون «یک در هزار» محیط زیست در کرمان
نخستین کمیسیون استانی «یک در هزار» محیط زیستی در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری کرمان برگزار و شیوه‌نامه اجرایی این قانون و موارد مصرف آن تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در راستای دستورالعمل اجرای قانون اختصاص «یک در هزار» فروش کالاها و خدمات کارخانه‌ها، کارگاه ها و واحدهای صنعتی و معدنی در طرح‌های زیست محیطی، نخستین کمیسیون استانی «یک در هزار» در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری کرمان برگزار و شیوه‌نامه اجرایی این قانون و موارد مصرف آن تشریح شد.

 مرجان شاکری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمان در تشریح قانون «یک در هزار» عنوان کرد: براساس این قانون کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی موظف هستند، «یک در هزار» فروش تولیدات و یا خدمات خود را در امور مرتبط با محیط زیست هزینه کنند.

وی با بیان اینکه با اجرای این قانون در حقیقت بخشی از مالیات واحد تولیدی و صنعتی در جهت حفظ محیط زیست هزینه خواهد شد در خصوص موارد مصرف آن بیان کرد: در اولویت نخست، واحدهایی که دارای آلایندگی هستند می‌توانند آن را در جهت رفع آلایندگی کارخانه و یا واحد صنعتی خود هزینه کنند.

 شاکری ادامه داد: در اولویت‌های بعدی، واحدهایی که آلایندگی ندارد، یک در هزار فروش خود را می‌توانند به فعالیت‌هایی مانند حاشیه سبز، پارک، برنامه‌های فرهنگی و ... اختصاص دهند.

 وی اولویت سوم در هزینه‌کرد یک در هزار فروش را کمک در فعالیت‌های عمران شهری اعلام کرد و گفت: همه واحدهای صنعتی و معدنی، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها موظف به پرداخت یک در هزار فروش هستند و قدم‌های مثبتی در حوزه محیط زیست می‌توان برداشت.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان کرد: کارخانجات بزرگ که دارای آلایندگی هستند این مبلغ را باید در رفع آلاینگی خود بهره ببرند، اما کارخانجات و واحدهای کوچک که آلایندگی کمتری دارند می‌توانند در کارهای شهری هزینه کنند.

 براساس این گزارش، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در جمع‌بندی این نشست اطلاع‌رسانی عام به واحدها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در راستای اجرای این طرح را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: قانون «یک در هزار» فروش با اولویت واحدهای صنعتی و معدنی و کارخانه‌های بزرگ در استان اجرایی شود.

 دکتر سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی افزود: مصادیق مصرف «یک در هزار فروش» باید مشخص شود تا ضمن دریافت مجوز، بتوان اختصاص اعتبار نیز یابند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز