مدیر توزیع برق کرمان اعلام کرد:

تخفیف ۲۰ درصدی هزینه، پاداش کاهش مصرف برق

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۳:۴۶:۵۴
کد خبر: ۸۶۲۰۶۲
تخفیف ۲۰ درصدی هزینه، پاداش کاهش مصرف برق
مدیر توزیع برق شهرستان کرمان گفت: اگر مشترکان عادی 10 درصد مصرف را نسبت به سال قبل کاهش دهند، 20 درصد مشمول تخفیف و بخشودگی هزینه برق هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد جهادی‌حسینی، در نشست خبری گفت: شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان 7 شهرستان را با 625 هزار مشترک پوشش می‌دهد.

وی افزود: ‌شهرستان کرمان با 45 هزار کیلومترمربع، ‌نیمی از مساحت حوزۀ عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان را شامل می‌شود و 370 هزار مشترک را در شهرستان کرمان تحت پوشش داریم.

جهادی‌حسینی افزود: ‌در شهرستان کرمان 9 هزار کیلومتر خطوط توزیع فشار متوسط و فشار ضعیف داریم و روشنایی شهرها و معابر را با 180 هزار چراغ تأمین می‌کنیم.

وی بیان کرد: 650 نفر نیرو در حوزۀ برق شهرستان کرمان به مردم خدمت ارایه می‌کنند و توزیع برق شهرستان دارای شش امور اجرایی است.

وی دربارۀ حذف قبوض کاغذی برق افزود: در راستای الکترونیکی‌شدن فعالیت‌های دولت و هم‌چنین صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و سایر هزینه‌ها و رساندن قبوض به موقع و دقیق‌تر به‌دست مردم، از ابتدای تیرماه امسال قبوض برق حذف می‌شود.

جهادی‌حسینی افزود: شهروندان می‌توانند با ارسال کد # شناسه قبض* p * به شماره 2000341121 با تلفن همراه، قبوض برق را به‌صورت الکترونیکی دریافت کنند.

وی بیان کرد: مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، اعلام شماره‌تلفن همراه به مأموران شرکت برق، ثبت شماره در سایت شرکت به آدرس www.nked.co.ir و هم‌چنین نصب اپلیکیشن تلفن همراه مربوط به خدمات مشترکین شرکت، از دیگر راه‌های دریافت الکترونیکی قبوض برق است.

مدیر توزیع برق شهرستان کرمان اشاره به این‌که به شرط همکاری مشترکان، در تابستان خاموشی نخواهیم داشت، گفت: برق، قابل ذخیره‌سازی نیست و در لحظه‌ای که تولید می‌شود، باید مصرف شود؛ به همین دلیل کشور، وضعیت شبکۀ سراسری را پیاده کرده و در این راستا نیروگاه‌های کشور ظرفیت‌های محدودی دارند.

وی افزود: ‌منحنی بار در طول ساعات شبانه‌روز متفاوت است و در تابستان به‌دلیل وجود لوازم سرمایشی، از ساعت 11 تا 16 پیک ظهر و ساعت 20 تا 23 پیک شب،‌ اوج مصرف است.

جهادی‌حسینی با اشاره به کل ظرفیت نیروگاه‌های کشور بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی و ‌با رعایت الگوهای مصرف ازسوی مردم و مشترکان کشاورزی و صنعتی،‌ مشکلی در پیک شبکه نداشته باشیم و نیازی به خاموشی نباشد.

وی افزود: ‌اگر مشترکان عادی 10 درصد مصرف را نسبت به سال قبل کاهش دهند،‌20 درصد مشمول تخفیف و بخشودگی هزینۀ برق خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز