استاندار کرمان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد:

مدیریت نگهداری بعد از مرمت ابنیه تاریخی باید روشن باشد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۲:۲۲:۱۶
کد خبر: ۸۶۲۵۰۰
مدیریت نگهداری بعد از مرمت ابنیه تاریخی باید روشن باشد
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مدیریت نگهداری بعد از مرمت آثار و ابنیه تاریخی باید روشن باشد، گفت: متاسفانه بناهایی که اخیرا مرمت شده مدیریت نگهداری ندارند و بعد از مدتی از رونق افتاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدجواد فدائی استاندار کرمان در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری و مرمت بناهای تاریخی پرداخت و اظهار داشت: مهمترین مسئله بعد از مرمت آثار و ابنیه تاریخی، مدیریت نگهداری آنها است.

وی ادامه داد: تاکنون 270 بنای تاریخی در استان کرمان مرمت شده است، اما مواردی پایدار ماند‌ه‌اند که مدیریت و برنامه نگهداری بعدی آنها مشخص و روشن بوده است.

فدائی افزود: متاسفانه در برخی از بناهایی که اخیرا مرمت شده‌اند، نحوه اداره بعد آن و مدیریت نگهداری مشخص نیست و اگر نتوانیم این مسئله را در پروژه‌ها ببینیم، احتمال برگشت به حالت قبل مرمت و بی‌رونقی وجود دارد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مدیریت نگهداری بعد از مرمت آثار و ابنیه تاریخی باید روشن باشد، از اخبار مبنی بر تعطیلی خانه حاج‌آقا علی و باغ فتح‌آباد نام برد و عنوان کرد: اینکه با وجود هزینه‌کرد برای مرمت این آثار تاریخی، تعطیل هستند نشان می‌دهد که مدیریت نگهداری آنها مورد توجه نبوده است.

فدائی همچنین به کمک معین‌های اقتصادی استان در کارهای عمرانی پرداخت و ابراز داشت: قرار بر این بود که معین‌های اقتصادی به کمک دولت بیایند، اما به این معنی نیست که کار دولت تعطیلی شده باشد.

وی ادامه داد: اقدامات عام‌المنفعه خیران و کارآفرینان در استان موضوع مهمی است که موجب رونق مناطق مختلف استان می‌شود  باید کاری کرد که درآمدهای حاصل از هر منطقه در همانجا هزینه و سرمایه‌گذاری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز