مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان:

پناهگاه سگ‌های بلاصاحب به بخش خصوصی واگذار می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۲:۵۳:۱۹
کد خبر: ۸۶۲۵۵۲
پناهگاه سگ‌های بلاصاحب به بخش خصوصی واگذار می‌شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: «طبق دستورالعمل وزارت کشور و بر اساس مصوبه‌ی کارگروه پسماند استان و شهرستان کرمان، به زودی پناهگاه سگ‌های بلاصاحب به بخش خصوصی واگذار می‌شود».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا قربانی با اشاره به بازدید کارشناسان محیط زیست از پناهگاه سگ‌های بلاصاحب در جاده کوهپایه اظهار کرد: «در این بازدید مقرر شد تا بر اساس مصوبه کارگروه پسماند شهرستان کرمان مجوزهای لازم صادر و همکاری‌های لازم در خصوص سایت نگهداری سگ‌های بلاصاحب با شهرداری کرمان انجام شود».

وی افزود: «بر اساس بند ۱۵ ماده‌ی ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم در سطح شهر باید توسط شهرداری‌ها انجام شود اما این اقدام نیازمند همکاری بعضی از ارگان‌ها از جمله علوم پزشکی و محیط زیست است».

قربانی از همکاری و تعامل با انجمن حمایت از حیوانات بدون صاحب خبر داد و خاطرنشان کرد: «دو اکیپ با ۹ نیروی تعلیم دیده در دو شیفت صبح و شب تحت نظارت سازمان مدیریت پسماند شهرداری، کار زنده‌گیری را انجام می‌دهند و سگ‌ها پس از زنده‌گیری به مکانی جهت قرنطینه برده می‌شوند».

وی خاطرنشان کرد: «در پناهگاه، فضایی وسیع با امکاناتی نظیر تعدادی کلبه جهت استراحت سگ‌ها و مکانی برای آب‌خوری و غذاخوری وجود دارد».

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان، از واگذاری پناهگاه سگ‌های بلاصاحب به بخش خصوصی خبر داد و افزود: «طبق دستورالعمل وزارت کشور و بر اساس مصوبه‌ی کارگروه پسماند استان و شهرستان کرمان به زودی این پناهگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود».

وی همچنین با اشاره به شکایت شهروندان از وجود سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر گفت: «بعضی از شهروندان ناآگاهانه به سگ‌ها غذا می‌دهند و همین امر سبب تجمع و زاد و ولد آن‌ها در شهر می‌شود که به شهروندان توصیه می‌کنم غذاریزی را تنها در محوطه‌ی پناهگاه انجام دهند و یا از طریق سامانه‌ی ۱۳۷ درخواست خود را در این زمینه اعلام کنند».

قربانی تاکید کرد: «مردم باید از دادن غذا به سگ‌ها در کنار جاده، حاشیه‌ی شهرک‌ها و داخل شهر جدا خودداری کنند، چراکه این کار علاوه بر این‌که سبب ازدیاد سگ‌ها در شهر و ایجاد ناامنی برای شهروندان به‌ویژه کودکان می‌شود، زمینه‌ی بروز تصادف خودروها با این حیوانات را فراهم می‌آورد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز