استاندار کرمان:

مشکل کمبود آب شهر کرمان تا مردادماه حل خواهد شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۱۳:۲۱:۱۵
کد خبر: ۸۶۴۱۸۷
مشکل کمبود آب شهر کرمان تا مردادماه حل خواهد شد
استاندار کرمان از پروژه خط انتقال آب شهر کرمان، به طول ۱۱ کیلومتر به همراه مدیرعامل آب منطقه و مدیر کل آب و فاضلاب استان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ این خط انتقال آب بخش انتهایی پروژه صفا رود است که از ۵ حلقه چاه حفاری شده تامین شده است و بزودی به شهر کرمان خواهد رسید.

استاندار کرمان در حاشیه این بازدید گفت: در گذشته آب شهر کرمان از قنوات و چاه هایی نظیر، چاه دشت قریه العرب، دشت حسین اباد و جوپار تامین می شد،

که در حال حاضر ظرفیت این چاه ها کامل شده و امکان استفاده از این قنات ها و چاه ها وجود ندارد.

وی با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در کرمان تصریح کرد: آب شهر کرمان در پیک مصرف(تابستان)با هزار لیتر بر ثانیه کمبود مواجه است، که سال ها مشاورین در راستای این موضوع بررسیهای لازم را انجام داده کردند و چند منبع را برای تامین آب مورد نیاز کرمان تعیین کرده، اما درحال حاضر اجرایی کردن آنها زمان میبرد.

فدایی اذعان کرد: برای حل مشکل کمبود آب شهر کرمان در تابستان جاری به صورت مقطعی، در اسفند ماه سال گذشته در محل قرارگاه خاتم الانبیاء که پیمانکار پروژه انتقال آب به کرمان نیز  هست، جلسه ای برگزار کردیم و مقرر شد این خط انتقال ۱۱ کیلومتری تا پایان اردیبهشت سال جاری به تمام برسد تا بتوانیم آب چند چاه دیگر  نیز به همراه این خط انتقال به شهر کرمان برسانیم، اما متاسفانه زمان بندی اجرای این پروژه رعایت نشد و پروژه در زمان مقرر به اتمام نرسید.

وی تاکید کرد: ما اصرارمان بر این است که پیمانکار با افزایش شیفت های کاری این پروژه را هر چه سریعتر به اتمام برساند، که امید داریم با این پروژه مشکل آب شهر کرمان در این تابستان جاری حل شود.

استاندار کرمان اظهار کرد:انشاالله با بهره برداری از این پروژه در ماه های مرداد و شهریور ماه جاری؛ علاوه بر اینکه ۵ حلقه چاه به شبکه آبی شهر کرمان اضافه خواهد شد؛ کمبود آب شهر کرمان نیز حل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز