مسئول برگزاری مسابقات فوتبال استانی هیئت فوتبال استان کرمان:

مسابقات برگزار شده از سوی هیئت فوتبال استان کرمان از لحاظ کمیت و کیفیت رشد قابل‌قبولی داشته است

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۲:۳۹:۵۷
کد خبر: ۸۶۵۱۴۵
مسابقات برگزار شده از سوی هیئت فوتبال استان کرمان از لحاظ کمیت و کیفیت رشد قابل‌قبولی داشته است
مسئول برگزاری مسابقات فوتبال استانی هیئت فوتبال استان کرمان گفت: امسال مسابقات برگزار شده از سوی هیئت فوتبال استان کرمان از لحاظ کمیت و کیفیت پیشرفت و رشد قابل‌قبولی داشته است و این مهم، حاصل نگاه دقیق مسئولان هیئت فوتبال استان به لیگ‌ها و مسابقات استانی است.

مهدی ارچنگی در گفت‌وگو با برنا در خصوص مسابقات برگزار شده از سوی هیئت فوتبال استان کرمان اظهار داشت: از زمانی که آقای دکتر قرایی سکان هدایت فوتبال استان کرمان را در دست گرفتند، با یک برنامه‌ریزی دقیق و اساسی و استفاده از نیروها و افراد کاربلد در بدنه هیئت فوتبال در تمامی رده‌های سنی با درنظر گرفتن کیفیت تاکید کردند.

وی افزود: در شش رده سنی مسابقات به صورت لیگ و بازی‌های مجتمعی برگزار کرده‌ایم که به جرئت می‌توان گفت از معدود استان‌هایی هستیم که این تعداد مسابقه برگزار کردیم و به اذعان مدیران باشگاه‌ها در مقایسه با دوره قبلی مدیریت هیئت فوتبال استان هم تعداد، و هم کیفیت مسابقات برگزار شده رشد و پیشرفت قابل‌قبولی داشته است.

ارچنگی با بیان اینکه در رده سنی بزرگسالان هم لیگ برتر و هم لیگ دسته یک برگزار کردیم، تصریح کرد: فصل گذشته لیگ برتر فوتبال استان را که با نام شهدای عرصه نظم و امنیت نامگذاری شده بود با شرکت 18 تیم در دو گروه برگزار کردیم که تیم‌های شهرداری کرمان، زنده یاد میرزایی رفسنجان، هلال راور، خیریه مشیز کرمان، شهدای قلعه گنج، شهرداری ریگان، شهرداری منوجان، شقایق شهربابک،کشاورز عنبرآباد، شهرداری کهنوج، آبی پوشان کهنوج، نگین شرق فهرج، شهرداری فاریاب، میلاد کهنوج، شهید زحمتکشان جیرفت، شهرداری بروات، شهرداری نجف شهر و شهدای باغبزم بردسیر در این رقابت‌ها حضور داشند و در پایان تیم‌های شهرداری منوجان، شهرداری ریگان و شهید زحمتکشان جیرفت به مقام‌های اول و سوم دست یافتند.

وی افزود: برای اولین بار بود که ناظر داوری در این مسابقات از سوی هیئت به کار گرفته شد و حق‌الزحمه داوران نیز به میزان قابل‌قبولی افزایش یافت.

ارچنگی با اشاره به برگزاری لیگ دسته یک فوتبال استان با نظم بیشتر و هماهنگی دقیق‌تر در فصل پیش از سوی هیئت فوتبال استان کرمان بیان کرد: این مسابقات نیز در دو گروه و باشرکت 13 تیم برگزار شد که تیم‌های آینده سازان عنبرآباد، نخل جنوب کرمان، شهرداری اندوهجرد، تختی بم، پیشرو انار، شهرداری راور، شهدای استبرق، بام کویر بافت، شهدای سی ریز زرند، هزار کرمان، منتخب نرماشیر، دقیانوس جیرفت و آزادگان انار در این رقابت‌ها شرکت کردند.

وی اضافه کرد: در این مسابقات که از 29 آذر شروع شده بود تیم‌های دقیانوس جیرفت، شهدای سی‌ریز زرند و پیشرو انار به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و باید بگویم در دو فصل پیش، این لیگ با برگزاری 24 بازی خاتمه یافت ولی فصل پیش حدودا 80 بازی برگزار شد.

ارچنگی به برگزاری مسابقات فوتبال در رده سنی امید در استان اشاره و عنوان کرد: این مسابقات نیز با شرکت 6 تیم در دو گروه و با حضور تیم‌های شهرداری کرمان ، آینده سازان کرمان، میلاد کهنوج، شهداء استبرق شهربابک، مس شهربابک و شهرداری ریگان برگزار شد و در پایان تیم‌های مس شهربابک، شهرداری کرمان و شهرداری ریگان به مقام‌های اول تا سوم یافتند.

وی ادامه داد: دو فصل پیش این مسابقات با برگزاری شش مسابقه پایان یافت ولی امسال، قهرمانِ این مسابقات با برگزاری ده رقابت خاتمه پیدا کرد.

ارچنگی با تاکید بر این که هیئت فوتبال استان برگزاری مسابقات در تمامی رده‌های سنی پایه را در دستور کار داشته، گفت: در رده سنی جوانان زیر 19 سال مسابقات با شرکت 17تیم برگزار شد که تیم‌های شهدای باغبزم، شاهین کرمان، علوم پزشکی، دانش‌آموختگان عنبرآباد، گام اول سیرجان، ذغالشویی زرند، شادروان میرزایی رفسنجان، مقاومت رفسنجان، محراب کرمان، شهرداری بم، پارادیس بم، سرخ پوشان کویر نرماشیر، پرسپولیس منوجان، مس شهربابک، شقایق شهربابک، آبی‌پوشان سیرجان، و شهرداری نجف شهر در این مسابقات حاضر بودند.

وی افزود: این مسابقات از 22 شهریور آغاز شد و تیم‌های شهرداری بم، پرسپولیس منوجان    و مس شهربابک به ترتیب صاحب عناوین اول تا سوم شدند.

مسئول برگزاری مسابقات فوتبال در هیئت فوتبال استان کرمان با بیان این که برای اولین بار در استان مسابقات فوتبال در رده‌سنی زیر 17 سال را برگزار کردیم، اظهار داشت: این مسابقات با شرکت 4    تیم و با حضور تیم‌های مس کرمان، آینده سازان کرمان، شهرداری کرمان و سرخابی کرمان از تاریخ 15 شهریور برگزار شد و تیم‌های مس کرمان، شهرداری کرمان و آینده‌سازان کرمان به مقام اول تا سوم دست یافتند.

وی اضافه کرد: مسابقات فوتبال در رده سنی نوجوانان زیر 16 سال نیز با شرکت    13 تیم و با حضور تیم‌های مس شهربابک، تکنیک کرمان، دانش آموختگان عنبرآباد، آبی پوشان سیرجان، زنگی آباد، شاهین کرمان، فرهنگیان عنبرآباد و شادروان میرزایی رفسنجان، سرخابی کرمان، ذغالشویی زرند، علوم پزشکی، سرخابی بم و گام اول سیرجان از تاریخ هفت شهریور 97 برگزار شد.

ارچنگی با بیان این که رشد چشمگیر کیمت و کیفیت مسابقات در دوره مدیریت جدید هیئت فوتبال استان کرمان در رقابت‌های پایه بیشتر به چشم می‌اید تصریح کرد: مسابقات نوجوانان زیر 16 سال در فصل پیش با برگزاری 40 بازی خاتمه یافت در حالی که همین مسابقات را دو فصل پیش با 26 بازی برگزار شده بود که نهایتا در مسابقات این فصل نوجوانان رده سنی زیر 16 سال  تیم‎‌های مس شهربابک، گام اول سیرجان و سرخابی کرمان به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

وی ادامه داد: در مسابقات رده سنی نوجوانان زیر 15 سال نیز12 تیم حضور داشتند که تیم‌های مس کرمان، شهاب شهربابک، شاهین کرمان، گل گهر سیرجان، سرخابی کرمان، امیران کرمان، آینده سازان کرمان، پیشرو انار، شقایق شهربابک، پیام بردسیر، شهید ترک زاده و مس رفسنجان در این رقابت‌ها حاضر بودند و در نهایت مس کرمان، مس رفسنجان و امیران کرمان مقام‌های اول تا سوم را کسب نمودند.

ارچنگی مسابقات فوتبال در رده سنی نونهالان را برای هیئت فوتبال استان کرمان فوق‌العاده مهم ارزیابی و عنوان کرد: این مسابقات با حضور 17 و تیم‌های رزمنده بم، دانش آموختگان عنبرآباد، امیران کرمان، شهرداری کهنوج، هیات فوتبال زنگی آباد،  شاهین کرمان، شهید ترک زاده، آینده سازان کرمان، علوم پزشکی، مس شهربابک، شقایق شهربابک، شهرداری شهربابک، شهاب شهربابک، گل گهر سیرجان، البرز سیرجان، شهرداری نجف شهر و پیشرو انار از تاریخ 27 تیرماه 97 آغاز شد و در آخر تیم‌های گل‌گهر سیرجان، رزمنده بم و مس شهربابک به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی در پایان گفت: این رقابت‌ها با برگزاری 45 بازی پایان یافت، این درحالی است که دو فصل پیش همین رقابت‌ها را با 31 بازی برگزار شده بود که این مقایسه نشان می‌دهد در دور جدید مدیریت هیئت فوتبال استان کرمان اتفاقات خوبی به خصوص در رده‌های سنی پایه در حال رخ دادن است و توجه به فوتبال پایه باعث شده که در کلیه رده‌های سنی مسابقات با نظم خوبی برگزار شود و این موضوع ارتقاء فوتبال استان کرمان را در پی خواهد داشت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز