مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرمان:

۱۰ هزار متر مربع به فضای سبز شهری کرمان افزوده شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۵:۰۶:۵۷
کد خبر: ۸۶۵۸۳۹
۱۰ هزار متر مربع به فضای سبز شهری کرمان افزوده شد
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرمان گفت: طی سه ماهه اخیر حدود ۱۰ هزار و ۴۱۱ متر مربع به فضای سبز شهر کرمان افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله علیزاده اظهار کرد: اجرای فضای سبز میدان آزادی، درختکاری رفیوژ نسیم در شهرک مطهری، درختکاری رفیوژ شهید سجادی شهرک مطهری و اجرای فضای سبز لچکی های محدوده پل ابوذر از جمله اقدامات انجام شده دراین راستا بوده است.

وی به ۴۵۶ متر مربع کاشت و واکاری چمن اشاره و تصریح کرد: ۳۵۳ هزار و ۷۲۰ نهال از گلهای فصلی و ۱۸ هزار نهال از گیاهان چند ساله در مدت مذکور در سطح شهر کاشته شده است.

علیزاده ازکاشت سه هزار اصله درخت و دو هزار و ۸۷۳ اصله درختچه خبرداد و گفت: هزار و ۴۰۰ اصله درخت نیز طی سه ماهه نخست سال جاری هرس شده است.

وی فضای سبز کل شهر کرمان را ۹۸۰ هکتار عنوان کرد وافزود: از این تعداد ۲۰۸ هکتار متعلق به پردیسان قائم و۲۱۰ هکتار به کمربند سبز تعلق دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان فضای سبز شهری را ۵۷۰ هکتار دانست و افزود: سرانه فضای سبز شهر کرمان ۱۷.۴ مترمربع است که با توجه به اینکه شهر کرمان کویری و کم آب است به نسبت وضعیت خوبی دارد و تمام تلاش شهرداری کرمان حفظ فضای سبز و اجرای طرح های بنیادی برای تامین آب مور نیاز فضای سبز شهری است.

وی از فعال بودن ۱۰ هکتار مجموعه تولید گل و گیاه خبرداد و تصریح کرد: چهارهکتار از مجموعه تولیدی به کاشت انواع درختان ازجمله زبان گنجشک، اقاقیا، عناب تلخ و انواع درختان سوزنی مقاوم و کم آب اختصاص دارد و قصد داریم در آستانه قرار گرفتن در سال جدید گلهای فصلی بیشتر ومتنوع تری را آماده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز