معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان:

وسایل بازی و آسانسورها مشمول استاندارد اجباری هستند

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۲:۲۳:۱۵
کد خبر: ۸۶۶۷۶۰
وسایل بازی و آسانسورها مشمول استاندارد اجباری هستند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: در مورد آسانسور اماکن عمومی و استانداردسازی وسایل بازی پارک‌ها و شهربازی هیچ کوتاهی نباید صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در کارگروه استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان، عنوان کرد: در مورد آسانسور اماکن عمومی و استانداردسازی وسایل بازی موجود در پارک‌ها و شهربازی هیچ کوتاهی نباید صورت گیرد و هیچ عملی غیر از قانون مورد قبول نیست.

وی ادامه داد: هر تعداد از آسانسورها و وسایل بازی اماکن عمومی در صورت مغایرت با استانداردهای لازم که امنیت و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند، پلمب شوند.

آیت‌اللهی موسوی از ارگان‌های انتظامی و امنیتی درخواست کرد تا در این زمینه نهایت همکاری را با اداره کل استاندارد داشته باشند و افزود: پلمب آسانسور در فضای عمومی به معنی رها کردن مسئله نیست، بلکه مجموعه مربوطه موظف است طی مدت زمان معینی نسبت به استانداردسازی و رفع نواقص اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ابراز داشت: در رابطه با فضاهای عمومی و ادارات با یک اخطار حداکثر مدت زمان یک هفته‌‌ای، برای رفع نقص آسانسورها اقدام شود و در غیر این صورت نسبت به پلمب اقدام گردد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی اداره کل استاندارد، اطلاع‌رسانی لازم به راه شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در خصوص این مسئله صورت گیرد و همه موظف به اجرای آن هستند.  

مدیرکل استاندارد استان کرمان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 964 درخواست استانداردسازی آسانسور در اداره کل به ثبت رسیده است که نهایتا 622 مورد گواهینامه تائیدیه صادر شد.

وی ادامه داد: پیرو مصوبات برخورد با استانداردسازی در مراکز عمومی و پاساژها، الزامات جدیدی از جمله اتوماتیک کردن درب‌های و ... اضافه شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان افزود: در راستای آموزش و اطلاع‌رسانی این حوزه نیز سه دوره در مجموعه استاندارد برای تکنسین‌ها و مدیران فنی برگزار شده است.

 

 

نظر شما