تــوزیع ۴۳ هزار حلقه لاستیک به ناوگان حمل و نقل جــاده ای استان کرمان

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۲:۴۳:۴۰
کد خبر: ۸۶۶۷۸۴
تــوزیع ۴۳ هزار حلقه لاستیک به ناوگان حمل و نقل جــاده ای استان کرمان
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان از توزیع بیش از 43 هزار حلقه لاستیک در 10 ماه گذشته میان رانندگان خودروهای سنگین برون شهری استان خبر داد و گفت: این تعداد لاستیک از مهرماه سال گذشته در سایزهای مختلف بین رانندگان توزیع شده است.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی در گفت‌وگو با برنا در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر 17هزار راننده با 13هزار دستگاه خودرو سنگین باربری در سطح استان مشغول فعالیت هستند و به منظور رفع مشکل رانندگان در تأمین اقلام اساسی مورد نیاز، برنامه ریزی لازم برای توزیع لاستیک بین رانندگان ناوگان جاده ای صورت گرفته است .

وی با اشاره به این مطلب که، اولین اقدام رانندگان، ثبت درخواست در سامانه و اخذ معرفی نامه از محل های اعلام شده میباشد افزود: پس از اختصاص سهمیه لاستیک توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به هر استان و معرفی عاملان فروش، رانندگان بر اساس ظرفیت و پیمایش ناوگان (میزان کارکرد) ، جهت دریافت حواله با برگ سبز ناوگان و کارت ملی مالک ، لاستیک مورد نیاز خود را  دریافت نموده اند.

حاج سید علیخانی یادآور شد: تامین بیمه تکمیلی، اصلاح حق بیمه رانندگان، اصلاح دستور العمل کارت هوشمند، اصلاحات لازم در زمینه اعلان بار ، راه اندازی سامانه کشوری رسیدگی به شکایات شهراه 141 وسامانه پیام کوتاه  1000141 از سایر اقدامات حمایتی رانندگان استان بوده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان نیز با اشاره به نحوه توزیع لاستیک ناوگان سنگین حمل و نقل جاده ای استان به برنا گفت: مالکین ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر جاده ای سراسر استان کرمان می توانند با در دست داشتن مدارک متعلق به ناوگان شامل:  برگ سبز و کارت هوشمند به انجمن های صنفی رانندگان شهرستان مربوطه خود مراجعه و از طریق سامانه ثبت نام تایر نسبت به ثبت نام و پس از طی مراحل مربوطه نسبت به دریافت حواله لاستیک از انجمن فوق الذکر اقدام نمایند.

مهدی صیفوری تصریح کرد: ناوگان اتوبوس و باری با ظرفیت تا 20 تن به ازای هر 20 هزار کیلومتر، ناوگان باری با ظرفیت 20تا 40 تن به ازای هر 15 هزار کیلومتر و ناوگان با ظرفیت بیش از 40 تن به ازای هر 15 هزار کیلومتر  2 حلقه لاستیک دریافت خواهند کرد.

گفتنی است ثبت نام لاستیک برای ناوگان اتوبوس استان صرفا توسط انجمن صنفی رانندگان شهر کرمان انجام می گیرد.

نظر شما