استاندار کرمان در شورای اداری عنوان کرد:

بیکاری دلیل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی است/ اشتغال باید مسئولیت مشترک همه دستگاه ها باشد

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۲:۴۶:۵۶
کد خبر: ۸۶۷۲۹۰
بیکاری دلیل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی است/ اشتغال باید مسئولیت مشترک همه دستگاه ها باشد
استاندار کرمان بیکاری را از دلایل اصلی بروز آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و گفت: ایجاد اشتغال باید مسئولیت مشترک تمامی دستگاه ها باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدجواد فدائی در شورای اداری استان کرمان با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: در مواردی مانند حاشیه نشینی، کاهش ازدواج و افزایش طلاق علت هایی از جمله بیکاری وجود دارد که این موضوع به عنوان یکی از اصلی ترین علت های ایجاد آسیب های اجتماعی به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه پویا کردن و بهبود سیستم اداری برای کمک به حل مشکلات مردم یکی از اولویت های استان کرمان به شمار می رود، ادامه داد: یکی از موضوعات موجود در کشور و استان کرمان، آسیب های اجتماعی است که برای حل، رفع و پیشگیری از آنها فعالیت هایی در سطوح کشوری و استانی دنبال می شود و در سال های اخیر نیز کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه تشکیل دفاتر تسهیل گری نقش موثری در رفع و کاهش آسیب های اجتماعی داشته است، بیان کرد: در بسیاری از امور از جمله در این موضوع  به جای آنکه به علت بپردازیم با معلول مقابله و مبارزه می کنیم و آسیب های اجتماعی معلول یک یا چند علت است و ضمن آنکه باید با معلول ها برخورد کنیم اما باید به علت ها به شکلی ویژه پرداخت و آنها را رفع کرد.

فدائی خاطرنشان کرد: در استانی که درآمد خالص یک واحد صنعتی 5 هزار میلیارد تومان و 6 برابر کل اعتبارات عمرانی استان است و فروش محصولات کشاورزی 20 هزار میلیارد تومان در سال است، چرا باید مشکل بیکاری وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: معتقدم که اعتقادات و دیدگاه های ما در برخی موارد یکسان نیست و همه ما موضوع اشتغال را یک مسئولیت مشترک نمی دانیم.

استاندار کرمان ادامه داد: به عنوان مثال در 20 اسفندماه سال 96 فرد سرمایه گذاری می خواسته در کرمان هتل پنج ستاره ای را ایجاد کند و مراحل استعلام ها و مجوزها انجام شده و این موضوع در کارگروه های مربوطه نیز مصوب شده و به برخی ادارات معرفی شده تا زمین به وی واگذار شود اما هنوز این کار انجام نشده است و دلیل آن این است که خیلی از ماها به اهمیت راه اندازی این کار در توسعه اشتغال توجه نداریم.

فدائی با اشاره به اینکه برخی موارد دید ما نسبت به مراجعات یکسان نیست، اظهارداشت: برخی ها می گویند که برخی افراد به دنبال زمین خواری هستند که برای مقابله با آن می توان با تعیین برنامه زمانبندی اجرای پروژه، روند اجرای آن را پیگیری کرد واگر پروژه انجام نشد، زمین پس گرفته شود و این اقتدار دولت است که نگذارد کسی زمین خواری کند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز