نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

خسارت بیمه محصولات کشاورزی استان پرداخت می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۳:۱۱:۴۵
کد خبر: ۸۶۷۸۶۲
خسارت بیمه محصولات کشاورزی استان پرداخت می‌شود
نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمان در رابطه با خسارت های وارده به محصول پسته سال گذشته و در نظر گرفتن تسهیلات و تمهیداتی برای این خسارت ها بیان کرد: پس از برگزاری نشست های متعدد و تایید اداره کل هواشناسی، پژوهشکده پسته و سازمان جهاد کشاورزی، پرداخت خسارت بیمه محصولات کشاورزی و خسارت بیمه پایه پذیرفته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ جلیل کاربخش در این زمینه اظهار کرد: به تازگی مقرر شده صندوق بیمه محصولات کشاورزی به ازای هر هکتار محصول خسارت دیده، حداقل چهار میلیون تومان پرداخت کند که بزودی محقق خواهد شد.

وی در رابطه با تسهیلات ویژه صادرات محصولات کشاورزی، بیان کرد: اتاق کرمان شرایط صادرکنندگان را بررسی و افراد واجد شرایط را برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می کند که تاکنون سه سال این اقدام انجام شده و همچنان آمادگی لازم برای ادامه این روند وجود دارد. کاربخش، با اشاره به بند"خ" ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه تصریح کرد: مقرر شد بر اساس این قانون تسهیلات بانکی کشاورزان به مدت سه سال امهال شود که با وجود پیگیری های اتاق، به علت اینکه اجرای این ماده هزینه های بسیاری را به دولت تحمیل می کند، هنوز نتیجه لازم حاصل نشده و بانک ها فقط امهال یک ساله را انجام می دهند.

وی ادامه داد: مسائل ارزی و بخشنامه های مربوط به برگشت ارز حاصل از صادرات، از فروردین ماه سال گذشته تاکنون محدودیت هایی برای صادرکنندگان ایجاد کرده که با پیگیری های اتاق کرمان این مسئله سه بار در  شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کشور مطرح شده اما بانک مرکزی به دلایل دغدغه تامین نیازهای ارزی کشور، هنوز پاسخ مدنظر فعالان اقتصادی را ارائه نکرده است. نایب رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه طبق بخشنامه بانک مرکزی، با بیان اینکه ترکیب ارز حاصل از صادرات باید شامل 50 درصد ارز، 30 درصد کالای وارداتی و 20 درصد اسکناس باشد، افزود: درخواست می شود صادرکنندگان را اینگونه محدود نکنند و اجازه دهند هرگونه که می توانند ارز را وارد کنند.

 

نظر شما