معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در سفر به زرند خبر داد:

هفت مأموریت ویژه وزارت کشور به استانداران و فرمانداران برای رونق تولید و اشتغال زایی

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۰:۲۵:۵۳
کد خبر: ۸۶۹۹۴۸
هفت مأموریت ویژه وزارت کشور به استانداران و فرمانداران برای رونق تولید و اشتغال زایی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: با هدف رونق تولید در کشور، هفت مأموریت ویژه به استانداران و فرمانداران برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و اشتغال زایی ابلاغ کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ بابک دین پرست در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد زرند ایرانیان (فولاد و کک سازی) گفت: سال گذشته به استان ها اعلام کردیم که پروژه های بزرگ استان خود که دارای پیشرفت فیزیکی خوبی هستند اما به دلیل مشکلاتی به بهره برداری نرسیده اند را به وزارت کشور ارسال کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع وزیر کشور با بیان این مطلب که در کل کشور 93 طرح به ما اعلام شد؛ اظهار کرد: 4 طرح در سطح کشور با پیشرفت فیزیکی صد در صد داشتیم که به دلایلی به بهره برداری نرسیده بودند و یکی از آنها کارخانه کک سازی زرند در استان کرمان بود که بیشترین حجم سرمایه گذاری در بین این 4 طرح را به خود اختصاص داده است.

دکتر دین پرست افزود: یک هزار و 318 میلیارد تومان میزان سرمایه ای که برای این 4 پروژه هزینه شده است، و سوال بزرگ اینجاست که اگر پروژه ای مشکل زیست محیطی دارد چرا اجازه اجرای آن را می دهید؟

معاون وزیر کشور با اشاره به برنامه دولت برای رونق تولید تصریح کرد: در راستای رونق تولید، وزارت کشور هفت مأموریت ویژه برای استانداران و فرمانداران کشور با محوریت رونق تولید ابلاغ کرده است.

وی تصریح کرد: احیای واحدهای راکد، جلوگیری از تعطیلی واحدهای فعال، کمک به واحدهای تولیدی که مشکل جدی دارند، تلاش برای برگشت واحداهای تولیدی دارای مشکلات مالی و تحت تملیک بانک ها به خط تولید، تکمیل واحدهای تولیدی دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و کمک به حل مشکل پروژه های نیمه تمام و واگذاری آن ها به بخش خصوصی از جمله محورهای این ابلاغیه است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به پروژه های استان کرمان عنوان کرد: مسئولین استان کرمان تلاش های ارزنده ای در راستای رونق تولید کرده اند که جای تقدیر دارد.

دین پرست همچنین در حاشیه بازدید از کارخانه واگن سازی زرند افزود: این کارخانه ظرفیت خوبی داشته، اما به هماهنگی های در سطح ملی نیاز دارد تا تولید آن رونق و زمینه اشتغال زیادی را فراهم کند.

 

نظر شما