سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

خط قرمزهای میراث فرهنگی در پروژه‌های شهری باید رعایت شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۲:۰۷:۱۵
کد خبر: ۸۷۰۰۶۳
خط قرمزهای میراث فرهنگی در پروژه‌های شهری باید رعایت شود
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: «میراث فرهنگی خط قرمزهایی دارد که باید در اجرای هر پروژه‌ی شهری لحاظ شود و همه باید خود را موظف به اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌ها بدانیم».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی در دیدار شهردار کرمان با بیان این‌که یکی از چهار محور توسعه‌ی استان، گردشگری است، اظهار کرد: «هرگونه سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان کرمان سبب رونق اقتصادی در این منطقه می‌شود».

وی با تقدیر از ابتکار شهرداری کرمان در برگزاری جشنواره‌ی تابستانی ۲۰ تا ۲۰، یادآور شد: «پیشنهاد تشکیل دبیرخانه‌ی دائمی این جشنواره ارائه شود تا بتوان با برنامه‌ریزی مناسب در فصول مختلف سال بسته‌های سفر برای گردشگران داخلی و خارجی تعریف کرد».

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که در بسته‌های سفر باید دستگاه‌های مرتبط یک برنامه‌ی ترغیبی و تشویقی آماده کنند، افزود: «این مشوق‌ها می‌تواند در قالب تخفیف در اقامت، خرید، بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری و غیره باشد».

فعالی در ادامه با اشاره به پروژه‌های مشترک مرمتی میراث فرهنگی و شهرداری کرمان گفت: «این پروژه‌ها سبب تمرکز منابع و رونق آثار تاریخی و فرهنگی می‌شود و باید دفاتر فنی میراث فرهنگی و شهرداری در ارتباط و تعامل بیشتر به منظور تسریع در روند اجرایی امور باشند».

وی با تاکید براین‌که باید به حریم و حرمت سازمانی یکدیگر احترام گذاشت، افزود: «میراث فرهنگی خط قرمزهایی دارد که باید در اجرای هر پروژه‌ی شهری لحاظ شود و همه باید خود را موظف به اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌ها بدانیم».

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که باید پیش از آغاز هر پروژه‌ی بزرگ سرمایه‌گذاری شرح خدمات آن مشخص و در کارگروه‌های تخصصی ارائه و مصوبات لازم با رعایت اصول و ضوابط سازمانی اخذ شود، بیان کرد: «در غیر این صورت شاهد اجرای پروژه‌هایی خواهیم بود که برای همه مسئله‌ساز خواهد شد».

فعالی با اشاره به این‌که میراث فرهنگی به دنبال ایجاد مانع در روند اجرای پروژه‌های شهری نیست، گفت: «تلاش می‌شود با حفظ موازین میراث فرهنگی، در فرایند کار این پروژه‌ها تسهیل و تسریع شود».

وی با استقبال از تصمیم شهردار کرمان برای تشکیل شهرداری بافت تاریخی، خاطرنشان کرد: «وجود شهردار بافت تاریخی می‌تواند در حل و فصل بسیاری از مشکلات موجود در این بافت، اثرگذار باشد و میراث فرهنگی نیز آماده‌ی هرگونه همکاری در این زمینه است».

 

نظر شما