معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان تاکید کرد:

رونق فعالیت هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی ارتش با پشتیبانی قرارگاه فرهنگی استان

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۳:۳۲:۳۹
کد خبر: ۸۷۰۷۰۶
رونق فعالیت هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی ارتش با پشتیبانی قرارگاه فرهنگی استان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: هیأت معارف جنگ ارتش به عنوان میراث ماندگار شهید صیاد شیرازی نقش مهمی در ثبت و ضبط و آموزش تاریخ دفاع مقدس به نسل های آینده دارد و قرارگاه فرهنگی استان از رونق این نهاد داوطلبانه حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، زمینه های مختلف رونق فعالیت هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی ارتش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در این نشست با اشاره به نام پرافتخار شهید صیاد شیرازی در تاریخ اسلام و ایران گفت: هیأت معارف جنگ به عنوان سازمانی داوطلبانه ریشه در تفکرات بلند شهید صیاد شیرازی دارد و به نوعی زمینه حفظ و روایت بخش مهمی از تاریخ ایران برلی نسل آینده را فراهم کرده است.

محمد صادق بصیری با اشاره به همکاری و نقششان در راه اندازی رشته ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: حدود ده تا دوازده سال قبل بعد از آشنایی با سردار ابوالحسنی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، فکر ایجاد این رشته با هدف استفاده از اسناد مختلف به جا مانده از دوران دفاع مقدس در ما ایجاد شد و خوشبختانه به عنوان یک الگو در کشور مطرح و پس از تدوین سرفصل ها، هم اکنون به عنوان یک رشته دانشگاهی در حال تدریس است و دانشجویان بسیاری از اتفاقات دوران جنگ را در قالب پروژه و پایان نامه مکتوب می کنند.

وی با بیان اهمیت رونق فعالیت هیأت معارف جنگ ارتش گفت: پیشنهاد بنده استفاده از ظرفیت قرارگاه فرهنگی استان برای رونق این نهاد داوطلبانه است و قطعا نماینده ولی فقیه در استان و شخص استاندار از فعالیت این میراث ماندگار شهید صیاد شیرازی حمایت خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با اشاره به نقش ارتش در دوران مقدس گفت: حدود دو میلیون نفر از کسانی که در جنگ تحمیلی شرکت کردند توسط ارتش آموزش دیدند و تقدیم 48 هزار شهید ارتش در دفاع مقدس بیانگر نقش ماندگار این نهاد مدافع میهن در این برهه تاریخی است.

امیر سرتیپ دوم معمارباشی با اشاره به چگونگی شکل گیری هیأت معارف جنگ در کشور و استان کرمان تصریح کرد: فعالیت این نهاد در برخی از استان ها در بدنه ارتش رونق خاصی دارد ولی به دلیل عدم تخصیص ردیف بودجه فرهنگی در  ساختار بودجه ارتش، فعالیت این نهاد آموزشی و داوطلبانه با کندی مواجه است.

وی اظهار داشت: هیأت معارف جنگ نقش قابل ملاحظه ای در جمع آوری خاطرات، اسناد، روایات و تاریخ دفاع مقدس با هدف حفظ و روایت تاریخ جنگ تحمیلی و رشادت جوانان این مرز و بوم برای نسل های آینده دارد و باید زمینه رونق فعالیت آن فراهم شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز