تخریب دیوار‌های ارگ بم با لودر صحت ندارد

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۰:۳۸:۱۱
کد خبر: ۸۷۱۱۶۰
تخریب دیوار‌های ارگ بم با لودر صحت ندارد
فرماندار بم گفت : تخریب دیوار‌های ارگ بم با لودر صحت ندارد و فقط در فضای مجازی این خبر کذب رد بدل میشود، ورودی ارگ بم و راهرو‌های آن با عرض ۲ متر است و هیچ لودری نمیتواند وارد ارگ شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ شسهوارپور در این خصوص اظهار داشت: تخریب دیوار‌های ارگ بم با لودر صحت ندارد و فقط در فضای مجازی این خبر کذب رد بدل میشود. ورودی ارگ بم و راهرو‌های آن با عرض ۲ متر است و هیچ لودری نمیتواند وارد ارگ شود.

فرماندار بم گفت: مرمت ارگ و بازسازی ارگ بم همچنان ادامه دارد و ساخت ارگ در حال اتجام است و بنا‌هایی داخل ارگ بم که در اثر زلزله تخریب شده اند در حال مرمت و باز سازی میباشد و مصالح ان همین خشت و گل است که دوباره پس از احیا در ساخت ساز و مرمت ارگ بم استفاده می‌شوند.

شهسوارپور افزود: ارگ بم یک اثر تاریخی ثبت جهانی و یونسکو می‌باشد و هرگونه تعمیر و مرمت با نظارت سازمان میراث فرهنگی کشور می‌باشد.

مدیر پایگاه جهانی ارگ بم بیان کرد: هیچ‌گونه تخریبی با وسایل مکانیکی در ارگ بم صورت نگرفته است و امکان استفاده از وسایل مکانیکی نیست بازسازی و مرمت ارگ بم با چهار پروژه و پیمانکاران این چهار پروژه تعین و مشخص شده‌اند و کار نظارت بر کار این پیمانکاران بر عهده پایگاه جهانی میباشد و قسمت‌های از ارگ بم که در اثر زلزله تخریب شده بود توسط پیمانکاران با نظارت ما مرمت و بازسازی می‌شود در مرحله اوار برداری یکی از پیمانکاران به صورت دستی با کلنگ آواربرداری و به بیرون از ارگ انتقال دادند و هیچ گونه تخریبی نبوده است و این پیمانکار یکی از بهترین پیمانکاران میراث فرهنگی می‌باشد که در مناقصه قبول شده‌اند و خوشبختانه این پیمانکار ارزش اثر میراث جهانی را می‌داند.

موحد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم قسمت‌های باقی مانده ارگ بم در اثر زلزله سال ۸۲ را مرمت و بازسازی کنیم. یادآور می‌شوم ارگ بم بعد از بازسازی و مرمت قسمت‌های حصار بیرونی برج‌ها اصطبل بازار مسجد ان بازسازی و مرمت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز