دستگیری باند بزرگ فیشرها با ۸۷ فقره برداشت غیر مجاز در سراسر کشور

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۶:۱۳:۲۲
کد خبر: ۸۷۱۴۲۷
دستگیری باند بزرگ فیشرها با ۸۷ فقره برداشت غیر مجاز در سراسر کشور
رئیس پلیس فتا استان کرمان با توجه به نحوه کلاهبرداری، اظهار داشت : متهمان در ابتدا نرم افزار هایی با عنوان ماهواره جیبی طراحی و از طریق ربات تلگرامی در بین تمامی گروه ها و کانال های تلگرامی ارسال کردند و پس از نصب کاربرها و با جمع آوری اطلاعات قربانیان جهت مخفی ماندن هویتشان، با استفاده از کارت های بانکی دوستان و آشنایانشان مبالغ سرقت شده را نقد می کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ امین یادگارنژاد در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه ای با دستور مقام قضایی به این یگان مراجعه و بیان داشت فردی ناشناس اقدام به برداشت ازحساب بنده به مبلغ حدود ۱۰ میلیون ریال، به صورت اینترنتی و غیر مجاز نموده است و در حال حاضر تقاضای پیگیری دارم که در ادامه شاکیان دیگری با موضع و شگرد یکسان به این پلیس مراجعه کردند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی اظهارات اخذ شده از شاکیان ، همگی بیان داشتند قصد خرید نرم افزار با عنوان هایی از قبیل ماهواره جیبی و... داشتند که پس از وارد شدن به درگاه جعلی پرداخت اینترنتی، اطلاعات کارت بانکی خود را شامل شماره کارت،رمز دوم، CVV2 و تاریخ انقضا را در آن وارد نموده و همین امر سبب شده که پس از چند روز موجودی حساب آنان کسر شود.

یادگارنژاد با توجه به نحوه کلاهبرداری، اظهار داشت : متهمان در ابتدا نرم افزار هایی با عنوان ماهواره جیبی طراحی و از طریق ربات تلگرامی در بین تمامی گروه ها و کانال های تلگرامی ارسال کردند و پس از نصب کاربرها و با جمع آوری اطلاعات قربانیان جهت مخفی ماندن هویتشان، با استفاده از کارت های بانکی دوستان و آشنایانشان مبالغ سرقت شده را نقد می کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد : بر اساس اطلاعات به دست آمده و بر مبنای اقدامات تخصصی، به کارگیری شگردهای خاص پلیسی و انجام اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل در نهایت باند فیشینگ مورد نظر شناسایی که پس از هماهنگی با مقام قضایی متهمان اصلی پرونده که سه نوجوان بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام مسئول در خصوص متهمان دستگیر شده عنوان کرد: فعالیت این کلاهبرداران در استان کرمان و سایر استان های دیگر بوده و انگیزه خود را سرگرمی و کسب منابع مالی بیان کردند

سرهنگ یادگار نژاد در پایان سخنانشان به کاربران توصیه کرد: شهروندان به هیچ عنوان از منابع ناشناس اقدام به تهیه اپلیکیشن نکنند حتما از فروشگاه‌های رسمی در جهت خرید و یا دانلود اپلیکیشن استفاده کنید، تصویر اپلیکیشن و محیط آن را بررسی کنید.همچنین در مراجعه به سایت‌ها برای جلوگیری از گرفتار شدن در این دام، بهتر است کاربران هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق سایت و پروتکل https و صفحه کلید مجازی درگاه بانکی توجه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز