معاون امور اجتماعی بهزیستی کرمان بیان کرد:

۴۰۰۰ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۶:۱۲:۲۸
کد خبر: ۸۷۱۴۳۵
۴۰۰۰ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان گفت: «حدود ۱۰ هزار کودک معلول، چهار هزار کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست، حدود هفت‌ هزار زن به همراه بیش از پنج هزار کودک تحت حمایت بهزیستی هستند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمود منصوری در این خصوص اظهار کرد: یکی از اهداف مهم حوزه‌ی امور اجتماعی بهزیستی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و فرزندان مراکز و حمایت از کودکان است».

وی با تاکید بر فراهم شدن شرایط مناسب برای رشد و تکامل فرزندان افزود: «در کل کشور تنها ۱۰ درصد از واجدین شرایط یعنی کودکان صفر تا چهار سال از خدمات آموزشی مهدهای کودک استفاده می‌کنند که این به نسبت جمعیت آمار بسیار پایین محسوب می‌شود».

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان ادامه داد: «اغلب خانواده‌ها به دلایل مختلف اقتصادی و فرهنگی به ضرورت و اهمیت کسب آموزش در سن بین صفر تا پایان چهار سال و در ارائه تا هشت سالگی توجه قابل قبولی ندارند که باید مورد توجه قرار گیرد».

وی با بیان این‌که پرورش و آموزش کودکان باید در ابعاد جسمی، روحی و اجتماعی به صورت متعادل و همه‌جانبه انجام شود، گفت: «آموزش در یک بعد خدمت ارزشمندی به کودک نبوده و بی‌تأثیر است چراکه این آموزش‌ها بایستی همه‌ی ابعاد جسمی و روحی کودک را تقویت کرده و مکان‌هایی همچون خانه‌های بازی و مهدهای دینی به لحاظ عدم آشنایی کامل متولیان آن به ابعاد مختلف رشدی و آموزشی در حالت خوش‌بینانه تنها یک بعد را پرورش می‌دهند که عملا بی‌تأثیر است».

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه‌ی فراهم آوردن شرایط پوشش حداکثری واجدین شرایط آموزش در سطح استان به تسهیل روند دریافت مجوز مهدهای کودک اشاره کرد و افزود: «علیرغم مشکلات اقتصادی جامعه در سال اخیر آمار استفاده‌کنندگان از خدمات آموزشی مهدها افزایش قابل قبولی داشته است».

منصوری با بیان این‌که ۴۰ هزار کودک از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند و مورد حمایت قرار می‌گیرند اظهار کرد: «حدود ۱۰ هزار کودک معلول، چهار هزار کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست، حدود هفت‌ هزار زن به همراه بیش از پنج هزار کودک تحت حمایت بهزیستی هستند».

وی با اشاره به کودکان آزاردیده در خانواده خاطرنشان کرد: «این کودکان خدمات ویژه‌ای را تحت عنوان خدمات اورژانس ۱۲۳ دریافت می‌کنند که از جمله آنان می‌توان به کودکان آزاردیده‌ی جسمی و یا معتاد با هزینه‌های سنگین درمانی اشاره کرد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز