۱۲۸هزار پرونده در شعب دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفته است

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۴:۱۳:۱۶
کد خبر: ۸۷۱۸۲۶
۱۲۸هزار پرونده در شعب دادگستری استان مورد رسیدگی  قرار گرفته است
معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری استان کرمان گفت: با تلاش بی وقفه قضات و کارمندان اداری طی سه ماهه ی ابتدای سال جاری 128هزار و 452فقره پرونده در شعب دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفته است که شاهد رشد 2.7درصدی خروجی پرونده ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی بخشی در نشست مشترک روساء و دادستان های سراسر استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضائی در یک مقطع حساس و ویژه ای قرار گرفته است ،اظهار داشت:در راستای ارتقاء عملکرد قوه قضائیه، برنامه تحول در قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفته است.

کاهش 43درصدی پرونده های مسن در دادگستری استان کرمان

این مقام قضائی از رشد 17.8درصدی امتیازات دادگستری کرمان در بخش اداری و قضائی خبر داد و گفت:خوشبختانه شاهد کاهش 43درصدی پرونده های مسن در دادگستری استان هستیم .

 

صدور یک هزار و 272رای مجازات های جایگزین حبس در کرمان

وی اعلام کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون قضات در استان کرمان 4هزار و 780مورد از ابزارهای جایگزین حبس  استفاده نموده اند و همچنین هزار و 272مرتبه  از مجازات های جایگزین حبس استفاده شده است .

 

شرق استان کرمان پیشگام در صلح و سازش

بخشی در رابطه با عملکرد شوراهای حل اختلاف استان کرمان اعلام کرد:شهرهای ریگان،نرماشیر،فهرج،فاریاب و ساردوئیه به ترتیب با 95درصد،94درصد،89درصد،87درصد و 80درصد بیشترین میزان صلح و سازش را در پرونده های قابل مصالحه به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون 34هزار و 385فقره پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است که به طور متوسط 38درصد پرونده هادر سطح استان  با صلح وسازش مختومه شده اند.

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت:متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در شعب دادگاه های تجدید نظر استان  در سه ماهه ی اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 113روز به 82 روز کاهش یافته است .

 

نظر شما