مبارزه با ملخ صحرایی در کرمان پایان یافت

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۶:۳۶:۲۱
کد خبر: ۸۷۱۹۷۱
مبارزه با ملخ صحرایی در کرمان پایان یافت
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: «پس از ۶ ماه، مبارزه با ملخ‌های صحرایی در کرمان پایان یافت».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا پورخاتون اظهار کرد: «حدود یک هفته است که جمعیت ملخ‌ها در ۱۰ هزار هکتار از اراضی آلوده‌ی استان کرمان مدیریت شده و اکنون مبارزه با این آفت پایان یافته است».

وی با بیان این‌که عملیات مبارزه با ملخ صحرایی پس از گزارش فائو و سازمان حفظ نباتات کشور در ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ در کرمان آغاز شد افزود: «در همین راستا تشکیل ستاد بحران در زمینه‌ی مبارزه با ملخ صحرایی با حضور اعضا مربوطه در استان و شهرستان‌های تابعه کرمان برگزار شد».

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: «برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با ملخ برای کارشناسان و کشاورزان، خرید سمپاش مناسب به منظور آماده‌سازی و توسعه و تجهیز ناوگان سمپاشی، خرید سموم مناسب در مبارزه با ملخ، آماده‌سازی خودرو مناسب به منظور انجام عملیات میدانی در ریگان و ارزوئیه و بازدید مستمر کارشناسان و مسئولین استانی از مناطق سمپاشی شده از اقداماتی است که این معاونت در راستای کنترل ملخ انجام داده است».

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها به منظور مقابله با ملخ صحرایی در استان کرمان آماده است از مردم و کشاورزان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در زمینه‌ی وجود ملخ‌ها مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۰۹۱۳۳۹۹۱۰۸۸ مدیریت حفظ نباتات و ۳۲۵۲۱۰۳۴ اطلاع دهند.

پورخاتون افزود: «مبارزه با ملخ‌های صحرایی به عنوان آفت مزارع طی سال گذشته در استان کرمان با موفقیت انجام شد».

وی بیان کرد: «با توجه به آغاز مبارزه با ملخ‌ها در محدوده‌ی عرصه‌های منابع طبیعی کرمان از وارد آمدن خسارت به باغات و مزارع این استان جلوگیری شده است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز