نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

بر پنج عامل مهم «طرح موضوع»، «امر»، «منع»، «بستر و بستر سازی فرهنگ» و «استمرار و تکرار» در فرهنگ سازی تاکید داریم

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۴:۴۳
کد خبر: ۸۷۳۳۲۳
بر پنج عامل مهم «طرح موضوع»، «امر»، «منع»،  «بستر و بستر سازی فرهنگ» و «استمرار و تکرار» در فرهنگ سازی تاکید داریم
نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه شهر کرمان بر5 عامل مهم «طرح موضوع»، «امر»، «منع»، «بستر و بستر سازی فرهنگ» و «استمرار و تکرار» در فرهنگ سازی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دویست و سی امین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ یکی از بحث های ارزشمند در هر نظام جمهوری اسلامی است افزود: فرهنگ همچون وحی باید مبتنی بر منبع بدون خطا و اشتباه باشد و اجرای فرهنگ درست نیز نیازمند طرح موضوع است و هر موضوع در جریان فرهنگی بدون طرح، ناقص و ابتر باقی خواهد ماند.

وی دومین مورد در اجرای مناسب یک جریان فرهنگی را «امر» دانست و بیان داشت: جریانات فرهنگی  برای اینکه اجرا و ساری شود، نیاز به توصیه و امر دارد. یعنی برای غالب شدن بخشی از قسمت های فرهنگ توصیه آمرانه نیاز است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بر عامل «منع»  در امر جریان سازی های فرهنگی تاکید کرد و افزود: ، در مقابل عامل «امر» در جریان سازی فرهنگی، «منع» هم وجود دارد، یعنی نباید اجازه رشد بدی ها و ناهنجاری ها را در جامعه داد که خود عامل موثری در جریان سازی درست فرهنگی در جامعه است.

وی گفت:  بعد از موارد فوق «بستر و بستر سازی فرهنگ» نیز امری مهم در جریان سازی فرهنگی است، به طور مثال در جامعه مواد شاهد هستیم که در ظاهر فرهنگی نیست ولی بازخورد آن در فرهنگ به وضوح قابل رویت است، و لذا باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان کرمان آخرین عامل در جریانات فرهنگی را «استمرار و تکرار» دانست و خاطر نشان کرد: برای اینکه جریان فرهنگی مفید و موثر در جامعه ترویج پیدا کرده و جریان سازی اثر بخش باشد نیاز به استمرار و تکرار آن مورد فرهنگی در جامعه است که امیدواریم مسئولین امر این پنج عامل مهم را در دستور کارهای خود قرار دهند.

وی همچنین در بخش پایانی صحبت های خود در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور استاندار کرمان، به برگزاری آیین نکوداشت آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان در پنجم مرداد ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: این نکودشت حادثه فرهنگی مهمی برای استان کرمان است که باید به نحو مطلوبی اطلاع رسانی و انجام گردد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز