ماجدی:

از این پس مربیان ایران کارت لایسنس دریافت می‌کنند

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۹:۰۶:۲۵
کد خبر: ۸۷۵۲۲۸
از این پس مربیان ایران کارت لایسنس دریافت می‌کنند
رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران گفت: مربیان سراسر کشور که در دوره های مربیگری و دانش افزایی فدراسیون شرکت می کنند، از یک ماه تا 45 روز آینده کارت لایسنس دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ میرشاد ماجدی در آیین افتتاح دوره دانش‌افزایی ویژه مربیان حرفه‌ای A و‌ B فوتبال آسیا در کرمان گفت: هر کشوری در آسیا با  AFC یک قرارداد در بحث آموزش امضا می کند که بر مبنای آن باید الزاماتی که AFC  از کشور مربوطه را می خواهد، انجام دهد.

وی افزود: در گذشته، ما پس از پایان کلاس های مربیگری درجه های مختلف یک مدرک دیپلم به فرد می دادیم، این در حالیست که AFC  می گوید، وقتی شما به شخصی دیپلم می دهید، باید اجازه ی کار و فعالیت هم به آن فرد بدهید، بنابراین کلمه ای را به نام License بررسی کرد.

ماجدی تصریح کرد: این لایسنس با دیپلم فرق می کند و در واقع اجازه ی کار و فعالیت برای فرد است، یعنی باید برای هر فرد یک کارت شناسایی صادر شود که نشان دهد چقدر فعال است.

وی یادآور شد: بر این اساس ما کارت کوچکتری را به نام لایسنس آماده کرده ایم که طی یک ماه یا 45 روز آینده، تمام کسانی که در سراسر کشور در کلاس های مربیگری و دانش افزایی ما شرکت کنند، کارت لایسنس دریافت می کنند.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ایران بیان داشت: لایسنسی که طراحی کردیم برای سه سال است و هر سه سال یکبار به روز  می شود.

ماجدی مهمترین تأثیر این کار را به روز نگه داشتن مربیان عنوان کرد و با تأکید بر اینکه باید تغییر کنید، گفت: در صورتی که می خواهید تغییر کنید باید با قبل و با دوره های قدیم خداحافظی کنید و برای این کار نگرش خود را تغییر دهید و اصول جدید مربیگیری را به خاطر بسپارید.

وی افزود: تغییر کردن سخت است، ممکن است جلویتان بیاستند و با شما مبارزه کنند ولی مجبوریم تغییر کنیم، در واقع اگر بخواهیم فوتبال بهتری را داشته باشیم همه باید تغییر کنیم.

ماجدی تصریح کرد: برای این کار ما با صدور کارت لایسنس استارتش را زده ایم و شما نیز باید برای این تغییر استارتش را بزنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: کلاس های B که ما برگزار می کنیم برای تیم های پایه و فوتبال آمارتور است و کلاس های A  برای افرادیست که نخبه های نوجوانان و جوانان را مربیگری کنند.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ایران تأکید کرد: برای ارتقاء به من یا همکارانم تماس نگیرید، تا رنگ مو عوض نشود تا چهره تغییر نکند تا فرد کار نکند نمی توان به وی مدرک پشت هم دهیم.

ماجدی گفت: قبول دارم سال های گذشته عده ای در یک سال، دو سال مدارک D، C، A، B و ... گرفتند و رفتند، ولی از این به بعد با کارت لایسنس جلوی این کارها گرفته می شود.

وی افزود: تعداد ساعات دوره های مربیگری چیزی نیست که ما تعریف کرده باشیم چیزیست که AFC  از ما خواسته و بر اساس آن  برای کلاس B 120 ساعت  و کلاس A 180 ساعت در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز