رئیس کل دادگستری استان کرمان:

با توسعه وسعت شهر کرمان به شکل کنونی موافق نیستیم/از توسعه مناطق حاشیه ای جلوگیری شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۰:۳۶:۳۵
کد خبر: ۸۷۵۲۸۰
با توسعه وسعت شهر کرمان به شکل کنونی موافق نیستیم/از توسعه مناطق حاشیه ای جلوگیری شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که با این وضعیت توسعه ای کنونی موافق نیستیم، گفت: دو سوم شهر کرمان به صورت قطعه قطعه و حاشیه ای ایجاد شده و این حاشیه ها بعدها به محدوده شهر الحاق شده اند که این کار موجب افزایش وسعت شهر تا میزان کنونی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با اشاره به وجود برخی مناطق حاشیه نشین در کرمان ، عنوان کرد: در صورتی که این مناطق حاشیه ای به محدوده شهر الحاق شوند در کنار آنها نیز حاشیه های دیگری ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شورای حفظ حقوق بیت المال جمع شده ایم تا مشکلات موجود را برطرف کرده و برای رفع و حل مشکلات مردم راهکار ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه قانونگذار تسهیلات و سازوکارهای دولتی و حاکمیتی لازم را مشخص کرده است، اظهارداشت: در مواردی که دستگاه ها مانع اجرای برخی پروژه ها می شوند، ضمن امکان استفاده از ظرفیت های قانونی در حوزه مدیریت اجرایی استان، دادستان ها نیز می توانند ورود کنند تا روند توسعه و خدمت رسانی در استان متوقف نشود.

بازرس کل استان کرمان نیز با اشاره به اینکه عدم همکاری برخی دستگاه ها یکی از معضلات استان کرمان است که موجب عقب ماندگی استان می شود، گفت: اینکه بخواهیم جلوی پروژه ای را بگیریم، ظلم است.

احمد آبیار ادامه داد: در مواردی برخی دستگاه ها از جمله شهرداری ها برای آنکه پول بیشتری را دریافت کنند، جلوی توسعه را می گیرند که این موضوع ظلم به مردم است.

مدیرعامل شرکت گازاستان کرمان نیز با بیان اینکه از مجموع 71 شهر استان 53 مورد گازرسانی شده و 17 شهر اکنون پیمانکار دارد، گفت: از  مجموع 4 هزار و 800 روستا،  3 هزار و 300 مورد واجد شرایط گازرسانی است که تاکنون یک هزار و 143 روستا گازرسانی شده و 300 مورد تا پایان سال برنامه ریزی شده است.

منوچهر فلاح با اشاره به این مطلب که پوشش گازرسانی جمعیت شهری در استان کرمان 93 درصد و در کشور 97 درصد است، گفت: پوشش گازرسانی روستایی نیز در استان کرمان  44 درصد و در کشور 79 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 73 درصد از استان گازدار است که این میزان در کشور 93 درصد و در این رابطه 20 درصد از متوسط کشوری عقب هستیم.

مدیرعامل شرکت گازاستان کرمان با اشاره به اینکه 640 هزار مشترک گاز در استان کرمان وجود دارد، اظهارداشت:  در سال گذشته یک هزار و 400 کیلومتر کار گازرسانی در استان کرمان انجام شده است که یک رکورد به شمار می رود و امسال 2 هزار کیلومتر برنامه ریزی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز