سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در ستاد تنظیم بازار خبر داد:

ذخیره ۱۷۰ هزار تنی گندم در سیلوهای استان/ قیمت مرغ تا ۲۰ روز آینده کاهش می یابد

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۰:۲۰:۰۴
کد خبر: ۸۷۵۲۸۲
ذخیره ۱۷۰ هزار تنی گندم در سیلوهای استان/ قیمت مرغ تا ۲۰ روز آینده کاهش می یابد
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: موفق ترین استان از حیث خرید گندم در کشور هستیم و تا به امروز نزدیک به 170 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده ایم و در سیلوهای استان ذخیره شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد علی دهقان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به برخی از مشکلات مرغداران غیرمجاز افزود: مرغداری های غیرمجاز به عنوان بخشی از تولیدکنندگان مرغ در روستاها، دارای مشکلات متعددی هستند و در شرایط اقتصادی کنونی جامعه و همچنین در سال رونق تولید، به جای تعطیل کردن این واحدهای تولیدی، باید به سمت گرفتن مجوزها هدایت و مشکلات آن ها برطرف شوند.

وی بزرگترین مشکل مرغداران غیرمجاز را تأمین سوخت دانست و تصریح کرد: تعطیلی این واحدها که اغلب در مناطق روستایی هستند به اشتغال روستایی ضربه می زند و به نفع کل استان نیز نیست و باید سوخت آن ها به نحوی تأمین شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به قیمت مصوب 12900 تومان در سطح کشور برای مرغ اظهار داشت: قیمت مرغ در استان کرمان باید متناسب با قیمت مرغ در استان های مجاور تنظیم شود و اگر استان های مجاور قیمت مرغ را بالاتر از 12900 تومان عرضه کنند ولی قیمت مرغ در استان کرمان 12900 تومان باشد زمینه خروج مرغ از استان فراهم می شود و در نهایت دچار کمبود مرغ خواهیم شد.

دهقان ابراز داشت: قیمت مرغ در دو تا سه ماه گذشته در سطح استان کرمان بین 10000 تومان تا 14500 تومان در تلاطم بوده، و تجربه نشان داده است که دولت همیشه در تعیین قیمت مرغ تعیین کننده نیست.

وی برخورد قهری بری تعیین قیمت مرغ را ناکارآمد دانست و افزود: برخورد قهری برای تنظیم بازار و تعیین قیمت مرغ جوابگو نیست همانگونه که در استان یزد این برخوردها جواب معکوس داده است و طبق بخشنامه وزارت کشور، هیچ استانی حق ندارد خروج محصولات تولیدی داخل به خارج از استان را ممنوع کند.

دهقان گفت: واقعیت این است که باتوجه به تعیین قیمت مرغ به صورت کشوری، به تنهایی قادر به تعیین قیمت مرغ در استان کرمان نیستیم ولی امیدواریم به صورت تدریجی و پلکانی قیمت مرغ تا 20 روز آینده در سطح استان به نرخ 12900 مصوب کشوری برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به برخی از اقدامات استانداری کرمان برای تنظیم بازار استان و جلوگیری از قاچاق گندم تصریح کرد: باتوجه به برنامه ریزی به موقعی که صورت گرفت هم اکنون موفق ترین استان از حیث خرید گندم در کشور هستیم و تا به امروز نزدیک به 170 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده ایم و در سیلوهای استان ذخیره شده است.

وی کیفیت گندم تولیدی داخل استان را بالاتر از دیگر مناطق کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: توانستیم با جلوگیری از قاچاق گندم به خارج از استان، گندم کیفیت تولید داخل استان را برای مصارف خودمان نگه داریم و از این حیث بخشی از نیازهایمان تأمین شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز