معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

رشد ۴۱ درصدی میزان تسهیلات پرداختی به تولید در دو ماهه نخست سال جاری

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۴:۵۲:۳۱
کد خبر: ۸۷۶۸۴۱
رشد ۴۱ درصدی میزان تسهیلات پرداختی به تولید در دو ماهه نخست سال جاری
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به رشد 41 درصدی میزان تسهیلات پرداختی به تولید در دو ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات پاسخگوی نیاز تولیدی کشور نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فرشاد مقیمی، در همایش بزرگداشت صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان، بیان کرد: در ابتدای امسال برآورد تسهیلات ریالی و ارزی مورد نیاز را به بانک مرکزی اعلام کرده ایم اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که در حال پیگیری آنها هستیم.

وی به برخی گلایه های فعالان اقتصادی از سیاست های ارزی در سال 97 اشاره کرد و افزود: بخشی از این مشکلات در سال 98 برطرف شد اگر چه شرایط تحریم ها وضعیت متفاوتی را ایجاد کرد. مقیمی، به سفر دو ماه گذشته خود به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به کرمان و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی این استان اشاره و اظهار کرد: بخشی از این مشکلات برطرف شده و بخشی دیگر در آینده ای نزدیک حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در سفر قبلی یکی از فعالان اقتصادی کرمان از تولید رینگ آلومینیومی در کرمان و در مقابل واردات مشابه این کالا از خارج به کشور سخن گفته بود که بررسی ها انجام و در حال حاضر از واردات رینگ آلومینیومی در کشور جلوگیری شده، ثبت سفارش این کالا صورت نمی گیرد و ثبت سفارش های گذشته نیز تامین ارز نخواهند شد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به گزارش برگزاری نمایشگاه نیازهای صنعتی کشور با شرکت 210 واحد صنعتی از سراسر کشور پرداخت و اظهار کرد: در این نمایشگاه حدود 60 درصد نیازها شناسایی شد و 35 قطعه مربوط به صنعت خودرو که نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری نداشت شناسایی و قراردادهایی برای تولید آنها در داخل بین تامین کنندگان قطعه و قطعه سازان به امضا رسید.

مقیمی، با بیان اینکه ارزش 740 میلیارد تومان قراردادهای مبادله شده، به معنای جلوگیری از خروج 80 میلیون یورو ارز در طول یک سال است، گفت: از صنعتگران درخواست می کنیم در تامین تجهیزات و مواد مورد نیاز خود به ظرفیت تولید داخل کشور توجه کنند. وی با تاکید بر اینکه رونق تولید فقط مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست، افزود: دستگاه ها و سازمان هایی مانند مالیات، بیمه، بانک ها و... نیز باید در کنار تولید باشند و به نهضت تولید داخل کمک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز