سرقت اطلاعات با اپلیکیشن‌های ناامن

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۸:۵۶:۱۱
کد خبر: ۸۷۷۳۴۶
سرقت اطلاعات با اپلیکیشن‌های ناامن
رئیس پلیس فتا استان گفت: تعداد اپلیکیشن‌های آلوده در سیستم‌عامل اندروید روزبه‌روز در حال افزایش است و این مسئله خطر آلوده‌ شدن دستگاه‌های هوشمند کاربران و دسترسی مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی افراد را دوچندان می‌کند، از این‌رو کاربران محترم مراقب اپلیکیشن‌های ناامن در فضای مجازی باشند.

سرهنگ امین یادگارنژاد در گفت‌وگو با برنا در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از ترفندهای مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات کاربران انتشار بدافزارها یا اپلیکیشن‌های آلوده هستند. بدین صورت که شما با نصب برنامه‌های آلوده، راه را برای نفوذ مجرمان سایبری به سیستم‌عامل دستگاه‌ خود را فراهم کرده اید.

وی ادامه داد: این در حالی است که به تازگی اپلیکیشنی تحت عنوان face app در فضای مجازی در حال انتشاراست که این برنامه عکس چهره کاربران را گرفته و تصویری از چهره احتمالی آنان در دوران پیری تحویل می‌دهد.

این مقام ارشد سایبری درباره سوءاستفاده‌های احتمالی این اپلیکیشن از اطلاعات شخصی کاربران بیان داشت: مجرمان سایبری با طراحی و یا آلوده سازی این اپلیکیشن‌ها به صورت هدفمند این موج‌ها را راه‌اندازی کرده و مهمترین هدف آنها سرقت اطلاعات شخصی کاربران است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: قبل از بهره برداری از اپلیکیشن‌هایی که قابلیت مشابه را دارند و سرویس‌های خاصی به کاربران ارائه می‌دهند مقوله امنیت را مورد توجه قرار داده و پیش از آنکه تصویر‌خود را به این اپ بسپارید اندکی به امنیت خود در دنیای مجازی فکر کنید. امنیت شما ارزشی بالاتر از یک پست با محتوای چهره پیری‌ شما را دارد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه‌ حل برای این‌که گرفتار اپلیکیشن‌های مخرب و آلوده نشوید این است که هرگز اپلیکیشن و برنامه‌های مورد نظرخود را از مارکت‌های غیررسمی دانلود نکنید و از نصب فایل‌های متفرقه روی سیستم‌عامل دستگاه خود خودداری کنید.

این مسئول انتظامی در پایان گفت: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز