استاندار کرمان:

برگزاری انتخابات سالم و باشکوه مجلس، نشان دهنده توان اجرایی استان است

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۴:۲۶:۵۰
کد خبر: ۸۷۷۹۱۰
برگزاری انتخابات سالم و باشکوه مجلس، نشان دهنده توان اجرایی استان است
استاندارکرمان برگزاری انتخابات پرشور، سالم و حداکثری را عامل تقویت نظام و انقلاب و نشان دهنده توان اجرایی استان دانست و گفت: شرعاً و قانوناً همه مسئولین موظف به رعایت دقیق قوانین و اصل بی طرفی در انتخابات هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در اولین جلسه ستاد انتخابات استان افزود: وجود قوانین جامع، بدون تناقض و با ذکر همه جزئیات باعث موفقیت است و قوانین متناقض نتیجه ای جز انجام کارهای تکراری و بی اثر نخواهد داشت.

وی با اشاره به نقش تدوین قوانین خوب در توسعه کشورها و لزوم استفاده از تجربه و تخصص در تدوین قوانین تصریح کرد: همه مردم باید درباره اهمیت انتخابات و نقشی که در تدوین قوانین دارد، آگاه شوند و نسبت به نقش نمایندگان منتخب در تعیین سرنوشت کشور مطلع باشند.

استاندار کرمان اظهار داشت: برای بهبود فرآیند انتخابات مجلس آینده و پیشگیری از وقوع اتفاقات و جلوگیری از تکرار برخی از اتفاقات قبلی، باید انتخابات دوره های گذشته تحلیل و در قالب دستورالعمل مشخصی تدوین شوند تا بتوانین از این تجارب استفاده کنیم.

 فدائی برگزاری انتخابات سالم را نشان دهنده توان اجرایی استان دانست و بیان کرد: اگر صندوقی در گذشته ابطال شده است باید دلایل این ابطال مورد بررسی قرار گیرد تا  نقاط ضعف برطرف شود.

وی گفت: به لحاظ شرعی، قانونی، اخلاقی و وجدانی همه مسئولین دخیل در برگزاری انتخابات موظف به رعایت اصل بی طرفی هستند و هر فردی از قدرت قانونی خود در زمینه انتخابات سوء استفاده کند؛ عین اختلاس را انجام داده است و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی با تأکید بر لزوم تأمین تمامی زیرساخت ها و امکانات برای برگزاری انتخابات مجلس در استان کرمان، اشاره داشت: برای اعضای ستاد انتخابات استان نکته مهم برگزاری انتخابات سالم  و حداکثری ملاک می باشد و تشخیص مصادیق و موضوعات با مردم است که باید زمینه مشارکت حداکثری و حضور همه سلایق در انتخابات فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز